Monday, September 5, 2011

Semalam Punya Cerita

Aku balik Sabtu sebab aku taknak letih bila balik Ahad .. haa.. Panjang tak penerangan .. Kan senang cakap aku nak balik awal sebab nak rest .. hahah .. fuuhh .. Aku pagi-pagi dah bangun sebab nak kemas umah .. yela .. adik beradik aku semua dah balik ke tempat asal .. tinggal aku je kat umah .. sapaa lagi nak kemas kan .. so, Berbakti kepada mak pak before balik ke Putrajaya .. Aku dah set time dah .. Kol 10:45 kene siap-siap nak pulang naek bas kol 12 .. Bila dah siap-siap semua .. aku pon dah naik bas kol 12.. Naik-naik je .. aku hangen .. Blaja sekolah tinggi-tinggi .. tiket ade no seat kan? Awatt la tak reti nak follow .. maen hentammm je la korang kan . aku ni dala tak minat nak dok tempat orang lain .. Disebab kan aku mang mood dah ilang .. aku boh ja dok la tempat sapa pon .. Buat macam dorang gak .. macam tak sekolah ! .. Aku usha-usha la jalanraya .. macam okay je .. set-set time .. dalam kol 2 sampai la ni .. ummm .. berharap ..  Aku pelik gak asal la bas ni tak jalan-jalan kan .. aku pon nengok la kat bawah bas.. ade 2 orang mamat ni dok bebel-bebel sambil tepon-tepon .. aku pon anggap la die dok tunggu kawan dia .. Okay .. aku pon sabar lagik .. Pakcik drebar tuh dah bising dah .. Sebab dah waktu untuk gerak .. Budak 2 orang tuh still kata " tunggu" .. okay .. dalam 3 minit pastu sampailah rakan mereka .. Masuk-masuk bas je .. Buat kecoh .. Fuuhh . kalau tau tadi ..tinggal je bagus .. kalau yang laki tu buat kecoh takpe .. ni yang rakan pompuan dia tuh .. aku ni dah set nak tidoo dah ... Dok dengar dorang dok borak .. Dok belakang dah .. tapi bercerita macam geng tuh kat tempat drebar ! Sabarr ... =_='

Bas jalan ngan sempurnanya .. then tiba-tiba .. fuuhhh ... kesabaran diduga .. JEM GILER!!!!!! orang belah Timur balik la ni .. Aihh .. aku tau aku timur .. Tapi belah Kelantan yang balik la ni ... Awatla mereka amik time aku nak balik ni .. balik la lewat sikit .. Aduu .. Mood Decreased !! Bayangkan ..jem sampai ke Bentong ! mak aihh .. aku tak suka okay .. Bas jalan macam siput .. ter break sana.. ter break sini .. Aduu ..Muntah mak ni haa .. ! Aku tak tau la napaaa la kerajaan Pahang tak besaqkan jalan .. dah tau warga timur ni rameeii .. tolonglah besarkan jalan yang Raub ke Bentong tuh .. Huh ! .. bayangkan .. waktu setengah jam untuk ke Bentong menjadi 1 jam 25 minit nak sampai .. Apakedehal ... Sumpah muntah ..


Pemandangan dari dalam bas .. Ko nengok la kete gap bape jaoh je kan ... Sipuut ...



Ni arah bertentangan ... Same je .. 

Sesampainye aku kat Kl .. Teros aku amik Monorel tanpa berpikir panjang .. Ceeeh .. heheh .. Penat kepala aku time keluar dari bas .. Aku amik monorel and tros ke Kl Sentral .. Sebenarnya .. dari dalam bas aku dah mengidam nak makan hamburger .. Apa jenis skalipon .. Aku nak makan sorang-sorang .. Last-last sampai je .. aku nengok Burger King xramai orang ... Chanteeekk !!! Double mushroom plisss .. =)) ... Makan sampai tak ley telan aku ! hahahah ... Tak sempat snap gambar .. Sebab tengah feel ngadap burger ! Terlaksana jua misi aku di Kl Sentral .. Then meneruskan perjalanan ke Putrajaya guna ERL pulakkkkk ... Jum !!! *sambil usap-usap perut yang kenyangg ... (^_^) .. Alhamdulillah ... errgghhkkhh ..




Macam ni la selalu keadaan tempat tunggu ERL .. Bukan ramai pon naik .. tu yang aku suka .. Walaupoonn MAHAL .. hahah .. Standardla kan .. Service baek maa ... mahal ponnn mahaaaal la ... janji selesoo ...

Tunggu lamo gak la ERL ni ... Standard tempoh sampai dia dalam 1/2 jam ... Time ni maybe aku baru terlepas kot .. tu yang kene tunggu 20 minit ... Takpe .. perut dah kenyang .. so .. mak dok diam je la nookk .. hahah .. then ERL sampai aku pon cari-carik tempat ..Then . . Adoo .. YES!! Dapat letak bontot yang lenguh .. Fuhh ~ 


Seat yang aku pilih .. Facing Seating .. Teka -teki .. Dimanakah aku?? haha .. Carikla sendiri .. =)


Antara anak kendongan aku time ni .. Nampak je kecik .. tapi bOOratt .. Lenguh bahu ..

Tetiba aku kagum satu mende ni tau ... Korang biase naik ERL tak?? mesti korang perasan iklan Yes! tu kan .. Alaa .. yang internet 4G tuh .. Aku mang nak sangat serve tenet time tuh .. aku try la tengok-tengok ade wifi tak dlm ERL ni .. Last-last .. YESS!!! Full coverage Yes! Wifi .. Yuhuuu sungguh jakunn .. Bangge lak ley online dalam ERL .. haahah .. Rasa macam dok oberseee .. Yelaa.. Dalam KTM takdak kan .. =p  


Nampak dop?? Emejency kes .. kene bukak Bank pulokk .. Sek baik la ado wifi .. Thank la YES! 


Muko ponat + Terharu +Jakun .. hahah !!!

Okay la .. dah sampeii umah dengan selamatnya ... Alhamdulillah ... Kroookkkhhhh .... Zzzzzz

1 comment:

  1. haa..tu tu///situ aku pernah lalu, dkt dgn the store tuh ;p

    ReplyDelete

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..