Saturday, September 24, 2011

Celaka La Kau !


Dengki mendengki amalan Syaitoonn.. Dengki ni ada dua jenis. Dengki yang positif dan dengki yang negatif.

Dengki positif : Ia berlaku untuk mereka yang dengki yang baik-baik sahaja. Maksud aku yang        berniat baik. Tak paham juga apa aku sampaikan?? okay. Aku kasi situation dia okay. 

Example : Aku bagi aku nya situation dimana aku sungguh jeles bila orang lain ada kerja untuk dibuat manakala aku hanya melanguk depan screen dah mengsenam erobikkan tangan aku kat keypad laptop ni .. Haaa.. So, aku pon menggunakan blog sebagai platfom untuk meluahkan kata-kata tidak patot dan merasakan aku ada hak untuk dapat sama dengan apa yang orang lain dapat. Haaa.. So, nampak kat sini yang aku jeles ngan orang atas sebab yang positif. 

Dengki negatif : Ia berlaku apabila ada manusia jahanammm yang perangai macam syaitoon membuat perkara negatif terhadap manusia lain. Semua pon tahu kan negatif tu macam mana kann.. 

Example : Aku bagi situation aku gak la, Dimana bila aku berjaya.. Ada lah syaaitoon syaitoon yang dengki lalu menyebarkan fitnah bahawa aku ni pembodek lecturer-lecturer untuk dapat kan markah yang high class cam tu. Fuhh.. Hey syaitoonn !!! Aku belajar bagai nak gila, hang dok jaja cerita kata aku ni pembodek?? Syaitoon tak pernah nak sedar diri sendiri.. Hanya tahu nak pedajal orang, kerana syaitoonn tak mampu peroleh kejayaan seperti aku. Syaitoon nak tau kenapa?? Ini kerana, Syaitoon tak beusaha. Banyak sangat pedajal orang sampai lupa nak study kan.. heee,, =_='

Aisshh.. teremo pula aku ni. Sebenarnya just nak cerita kereta kawan aku kena calar. Sian kot kat dia. Baru beberapa bulan cat baru. Dan-dan kena calar macam tu. Calar sikit boleh terima kot kan. Ni calar balar. Nampak nau la DENGKI punya kerja ni. Nak berdengki pon tak perlu lah macam tuh. Harta orang tu. Buat la kat menda lain yang tak berharga sangat kan. Kalau berdendam pon, tak perlu rasanya nak Dajal kereta tak bersalah tu. Terok benarlah SYAITOON yang buat tu. SYAITOON mang suka dengki kan. Dengki-dengki gak, kalau rasa tak puas hati, Tak payah la nak perabat barang orang macam tu sekali. Apa salahnya jumpa face to face dan setelkan. Baru lah manusia kan. SYAITOON mang penakot. Sebab SYAITOON tahu menyusahkan orang je. SYAITOON macam ni tunggu masa je la nak kena balasan. Balasan manusia maybe tak.,.. Tapi tunggu la tuhan kasi balasan yang setimpal ngan nya. Atau tak pon lagi teruk dari tu. Excident pon bagus juga. Sebab SYAITOON susah nak mati kan. At least mana tau SYAITOON ni kebal, excident pon at least patah kaki je kan.. Okay la tuh.. Kasi ajar sikit SYAITOON macam ni.. DASAR SYAITOON ..


0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..