Sunday, September 18, 2011

♪♫ Rasa Sayang Sayang Sayang Sayang Heyyy ..♪♫ .

Sluurrrpppppp !! Sedaaap nye nasi lemakk.. Urrmm.. Korang tau tak ada filem Nasi Lemak 2.0 keluar kat wayang ni?? Haaaa.. Amik la tau kan, hehe . Semalam aku bercanda di Mid Valley .. Cuaca kat luar sangatla hujan nye kan, so, sejuk okay. Aku nak tengok Jonny English Return cadangnya, Then bila sudah tiba di kaunter, kakak kaunter kata " dah habes " .. Aduuhh .. yang ado pon midnight movie nye. Apekedehal nak amuik midnight kalau aku dah menapak kat Mid ni pukol 3 kan. Tunggang tunggeng aku nunggu kat sini nanti kan.. Mao kurus aku and Encik Sepet nanti. Hahaha .. Makanya, second choice adalah, The Kingdom .. ade seat depannn je tinggal. Then reject. Then proceed either Raya Tak Jadi or Nasi Lemak 2.0. Punya la sentapp kan movie-movie yang kami nak tengok tak dapat, kami decide amik Nasi Lemak 2.0 even tempat duduk yang barisan hadapaaaaaannn sekali ! hahah .. layan kan je la..


Okay .. Review cerita ni .. As everybody know, this film is directed by Namewee. Haaa.. kenalkah korang ngan Namewee?? Op koss la penah terdengar-dengar bunyik nama tu kan. Heheh . Alaaa, pernah jadi kontroversi kat Malaysia bila dia mempermainkan lagu Negaraku suatu masa dulu. Okay .. Lupakan yang dulu punya cerita, Aku terpaksa tengok cerita ni kerana ketiadaan movie dah. Makanye, dalam pemikiran aku,before tengok filem ni, aku anggap cerita ni macam cerita Allahyarham Jasmin. Macam cerita Sepet tu ke kan. heheh .. Okay , masuk-masuk punggung,  terus cari tempat duduk and DAMN !!! sakit kepala okay,Dekatnye la distance ngan skrin. Dulu aku pernah amik seat depan, tapi takde la dekat nau macam ni. Okay. ! Sebelum bermula cerita, aku pandang-pandangla rakan sekeliling, saja nak menggedik tengok siapa kat belakang kiri dan kanan, mana la tau ade geng aku ke kat situ kan.. boley la hello hello kat situ .. =) ..  99% adalah Chinese ! Aku rasa tak sampai 10 orang Melayu dalam tu. Aku tanye Encik Sepet " betol ke awak tengok tiket tu? awat semua Cina? " .. Encik Sepet pon pelik jugak la kan, kiri kanan depan belakang Cina. Fuuhh .. Salah masuk hall ke ni??  Then, movie start .. Tang tung tang ... laaaaa.. mat-mati kami ingat cerita fully malay.. Rupa-rupanye.. Chinese Film laaaaaa.. hahaha !!! just 30% je Malay nye .. heheh .. nasib baik lah kami ni layan cerita cina. Layannn kan saja ..

Ceritanya macam mana?? haaa.. Namewee kan .. Seperti biasa, ade lah issue dalam apa yang cuba disampaikan. Ceirtanya banyak double meaning okay.. Soooo double meaning. Sesiapa yang tak reti dan lurus bendol, dinasihatkan supaya jangan tengok. Rugi duit tiket je nanti. tetapi ceritanya agak ke mengarutan bila dia masukkan effect seperti Showlin Soccer tu.. yang berapi terbang bagai tu. Hahah .. Cerita die nak kata lawakk gile takde la. Tapi penonton Chinese semuanya gelak bagai nak rak kat certain part tuh. Hahah .. Maybe bahasa diorang kan, diorang lebih memahami. Heheh .. And yang aku tak ley terima bila die guna klasifikasi U iaitu untuk tontonan ramai. Patotnye dia kene buat 18 SX, ini kerana most of apa yang dia tayangkan tak berapa sesuai untuk budak-budak, walaupon daouble meaning, tapi kita boleh pikir bila dia memperlakukan sesuatu gambaran 18SX. hermm.. heheh .. Aku suke sek=mua lagu yang dia gubah dalam tuh. Menarik !! yang tu mang aku tabik la kat dia. Aku suka okay.. Korang try la tengok. Pada aku filem ni okay-okay la bagi first timer direct movie kan. nak kata bombastic tu tak la.. Just cerita ringan-ringan tetapi penuh dengan "sesuatu" yang kita perlu alert dan pandai amik tau. Namewee ada menyampaikan sesuatu kepada rakyat! apa yang aku nampak disini, mesej utama nya adalah... janganlah terlau racist, kita hidup kat Malaysia yang perlbagai kaum ni kan, kene la bersatu padu, So..Sila lah tengok untuk mengetahuinya. Tak rugi rasa nye kann .. heheh ..

Ni feveret lagu yang ade dalam filem ni. Sampai tenganga-nganga aku layan lagu ni .. heheh ...



Walao ehh !!!
Go Namewee....!!
♪♫ Rasa sayang sayang sayang sayang heyy... ♪♫

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..