Friday, September 9, 2011

Makin Lama Makin Lemau

Mase kecik-kecik mak pak aku selalu suroh aku baca sokkaabar, dah besaq sikit cikgu-cikgu aku selalu soh aku tengok berita kat TV, kata mereka, " p la amik tahu sikit hal dunia .. " .. Aku suka sangat bace sokkabar n tengok berita bila parents and cikgu aku soh buat camtuh. Aku pon suka tengok apa berlaku kat duniamwi ni, macam-macam aku nengok,  kes bunuh sana sini, kes perang sana sini, kes politik sana sini, kes cerai sana sini, kes artis sana sini. But now, bila dah dewasa sikit la kan, Bila aku nengok paper and TV ni , aku rasa cam semua berita yang diberikan TIPU. Kadang-kadang tah apa-apa. Ada channel yang terlalu isukan politik. Then
penah ade channel aku tengok.. Satu kes politik .. DImana Channel A censored gambar suspect, sebab masih tak tau benar ke tak dia bersalah, Then sat aku bukak Channel B tibe-tibe aku nengok kes yang sama, tapi dia tak censored pon gambar suspect. Aduu .. mane credibility stesen TV ni?? Surat khabar lagi lah .. Aku nengok makin lama makin meroyan tajuk-tajuk utama. Yang aku nampak , Suka sangat letak pasal SEX la, pasai JANDA la, pasal SUAMI ISTERI la.. Aduu .. punya la nak bagi laku dia punya paper kan, sangguh letak cerita-cerita camtu kat front page. Puuii..~ tak professional langsung. Aku yang nengok front page pon malu nak beli, apekedehal laaa.. Kalau berita kat TV lak, cerita merapu merabannn jek, pasal kawen lain la.. pasai saman RM99.00 la.. pasai artis cera berai la.. Aduuhh .. Pada aku, Kalau berita yang lagi-lagi waktu malam, kenalah yang ber'input' sikit. Takmo la yang merapu raban. Sometime ada Channel A cerita kes ni jalan cerita macam ni, Sat g Channel B cerita kes sama dengan jalan cerita yang sebaliknya. Haaa.. See.. mana aku tak rasa tertipu??? Peeelllisssssshh laaa .. Sebaik la aku boleh berfikir..

Ingat sikit.. Berita ni bukan macam gosip segmen macam Melodi n Galaksi tuh.. Ni BERITA okay .. BERITA !!!! 

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..