Saturday, September 17, 2011

Do You Still Remember 911 Incidents??

Korang masih ingat insidents september 11 2001??? DImana dua pesawat pengganas menghentam bangunan World Trade Center sehingga musnah menyembah tanah. Subhanallah ... Ini lah kes yang buat aku terduduk depan TV. Even time tu aku baru form 1, but aku still amik tahu hal dunia luar. Aku tertarik melihat tragedi ganas tu. Aku rasa macam tengok filem time tu. Macam berita tu tipu jek. Siap ada rakaman time dia langgar bangunan tu. Sadisss okay. 







Ada yang aku tak ley terima bila, lebih dari 2818 mangsa yang terkorban dan ada yang tak diketahui identiti nye . Sian nye la diorang time tu kan. Ape la agaknya perasaan diorang bila tengah baruuu je masuk keje pagi tuh, then tiba-tiba .. DUMMM !!!! ... gegar bumi sekejap .. Mesti diorang lari lintang pukang punye kan, then try to selamtkan diri masing-masing selagi ada kederat. Disebabkan itu kita dapat lihat segelintir mereka memilih jalan dengan terjun dari bangunan untuk keluar dari keadaan yang sesak dan panas bahang dari kebakaran yang besar tuh. SEDIHHH !!! Mereka memilih unutk terjun walaupon mereka berada di tingkat yang sungguh tinggi !!! ='(





Aku mesti menitik air mata bila setiap kali aku tengok gambar diorang terjun ni.  ='( Kita boleh nampak riaksi diorang yang sedang pasrah dengan apa yang ditakdirkan pada diorang. Mereka terjun dari bangunan tinggi dah peratusan untuk badan hancur berkecai di tanah nanti sangatlah tinggi!! Sumpah aku simpati and kesian sekali tau ! R.I.P


Sekarang, sudah 10 tahun incident ni berlaku, tetapi masih tetap dalam ingatan seluruh rakyat didunia. Seperti diketahui umum, 2013 bakal muncul satu kelahiran semula WTC ni yang dikenali pulak ngan nama 1WTC ( One World Trade Center) . Sekarang semuanya dalam pembikinan dan menunggu untuk siapkan sepenuhnya., Structure nye yang unik dan lebih moden dibina diatas tapak yang sama WTC sebelum ini. Selain itu juga, disitu terbinanya tugu peringatan bagi mangsa yang terkorban pada 911 itu. Ini gambaran 1WTC ...








Hope tiada lagi lah incident seperti 911 berlaku dimana-mana lagi. Cukup-cukuplah peperangan yang melibatkan orang yang tak berdosa ni... Now ade sisipan sedikit gambaran pada 911 dan juga waktu sekarang..  '
















Fuhh.. Pnjang lebooor gambornye kan .. Hehehe .. takpela, at least sebagai memperingati 10 tahun kejadian yang dasyat ni kan. Ni kira subject sejarah la ni.. Kan sejarah nak kena lulus baru lah ley lulus periksa kan?? Okay ... Bye! 

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..