Monday, September 5, 2011

Cabaran Seterusnya !

En. Sepet suka buat aku sebersalah ..Aku bab masak memasak  ni .. bukan la tak boleh .. bisa-bisa aja .. Cuma ada lah certain masakan yang aku tak pro dan tak reti langsung .. ehh bukan tak reti .. tak pernah buat langsung !  RENDANG .. eemmm .. tu la malapetaka bagi aku .. hahah .. aku tau la tiap tahun mak aku masak kat dapur rendang ni .. Cumeeee .. aku ni kan .. pattern kalau tak suke sangat makan makanan tuh ,, aku tak minat nak praktikkan cara masakan nye .. mengapa?? sebab ... aku bukan gemar sangatt ... Makanya .. dari hari tu .. si En. Sepet ni nak aku  masakkan rendang untuk dia .. oohh noo .. aku pon berbunga-bunga la .. " emm .. tengok la ,kalau ada bahan saya buatkan la ye .. " padahall .. dalam hati ... " taknak ! taknak ! taknak ! " ... haha ,.. Then ..semalam pagi-pagi dia kol kata tak jadi balik awal .. maybe petang-petang sikit.. pastu dia kata .. rendang ye .. Aduu .. Tak sampai hati mak ni haa.. Kesian .. takot die mengidam je kan .. hahah .. !! So .. dengan kusyuk dan tawaduqnya .. aku pon gagahkan diri beli bahan .. search internet dulu bahannyee .. then kasik beli semua .. hantam je quantity dia .. ade aku kisah?? Then dah siap sedia semua .. Jum serang dapoqq .. '\(^_^)/'



Okay .. rendang in making .. 

yang dah siap ?? hahaha .. maap lerr .. excited kan first time masak rendang .. berpeloh-peloh ketiak nak masak ! haahah .. so, yang dah siap tak di snap ! terima kasih .. So, bagaimana rasanya?? En.Sepet kata okay la bagi first timer masak rendang .. Fuhh ~ Aminn .. =)   

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..