Friday, September 23, 2011

Apa Jenis Blog Ni??

People asking me one question... "Blog ko ni di klasifikasikan sebagai blog apa??? Sat ada info , sat ada cerita peribadi, sat ada tips la, sat ada feeling-feeling la, " 

Okay la. One thing yang aku nak sedarkan korang semua.. Cuba korang baca balik header aku. Cer tengok betul-betul, Cer eja betul-betul, Cer paham betul-betul. 

Haaa... See.. Caca Marba Blog kan. Hermmm .. kan situ dah tau dah apa akan berlaku dalam entry-entry aku dalam blog ini kan? Hokey. Caca Marba ni aku tengok dalam kamus bahasa Jawa mukasurat 302 line 4 belah kanan: Caca Marba bermaksud kucar kacir, serabut, berterabur,jiwa kacau (tipu), dan huru-hara. Huh! 

Okay, dah nampak kan?? Heheh .. Maknenye disini, blog aku boleh diklasifikasikan sebagai personal dan juga informational blog! Gitu.. hehehe ... Then ada yang tanya lagi.. " Ko berani post entry yang melibatkan orang-orang sekeliling ko kan?? Ko tak takut kena marah ke?? "

Dah namanya blog kan. Pada aku , blog ini macam diary harian, cuma beza diary yang kita tulis kat buku ngan blog ini adalah, Blog ini boleh didefinasikan sebagai public diary. All entry's yang aku post adalah buah fikiran aku, apa yang aku nak cuba sampaikan dan apa yang aku rasa aku nak share ngan semua. Aku takkan bulat-bulat letak isu sensitif kat dalam blog aku, aku akan cuba tapis-tapis dan bunga-bungakan supaya ia nampak separa professional. Kalau ada person-person yang tersinggung, itu bukan salah aku. Everything that i post is reality and that's what i feel. It's up to you nak accept ke nak ignore. Lagipun, ini blog aku kan, aku ada hak untuk menentukan apa entry yang aku nak tulis dan apa bahan yang aku nak letak. (sila baca dalam mood garang .. grrrrr) (-_-')  .. hehhe..

Aku takde pula terfikir nak create dua blog yang berbeza bagi meng separated kan personal dan informatioanal. Tunggu aku ade keinginan nanti kemudian hari, maybe aku akan buat macam tu. Tapi buat masa sekarang, biarlah ia menjadi Caca Marba blog.

Kepada sesiapa yang ingin follow cerita aku, sila lah follow. Tetapi kepada person-person yang kurang gemar nak follow, aku tak marah pon. Itu hak masing-masing. Hope semua baik-baik belaka dan selamat membaca '\(^_^)/'  

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..