Monday, February 6, 2012

Seorang Tu Bagus Juga Sebenarnya

Alhamdulillah... Laptop sayang dah elok. Hope berpanjangan la elok nye ni. Jangan buat perangai dah leeeee. Hehehe. 


Sabtu, 4hb February 2012, 
Aku tekad pergi repair gak laptop ni. Dah seminggu aku dapat nightmare sebab tekan sangat otak ni pikir kan laptop. Aku ni kawan ngan laptop je kalau korang nak tau. Tu sebab aku rasa kosong gila bila laptop ni takde. Laptop ngan aku ni dah bagai isi dan kuku dah haa. Tekan pergi sendiri dengan gagah nye ke LowYat untuk kali ke tiga dalam minggu ni. Dalam hati hanya berdoa je ini kali yang terakhir aku jejak ke lowyat untuk hantar repair bagai lah!. Heheh. Mak takde duit dah ni haaaaaaa.. Awal bulan dah bangkrup! hahaha. 


Aku dah decide dari semalam, nak hantar kat tempat aku beli charger ri tu. Sebab tengok orang-orang nya macam boleh dipercayai la. Insyaallah. Berharap je sebenarnya. Tapi dalam otak dok pikir, kalau mahal gila sampai cecah RM500 macamana?? Hadooii.. Otak dah wengweng dah dok pikir nak kena beli laptop baru la, nak kena keluar duet banyak-banyak la, macam-macam la pikir. 


Sampai je kat LowYat tu, aku gagah ke tingkat 4(taksilap), terus aku ke kedai tempat charger tu. Aku terus tanya, "boleh repair laptop tak kat sini?" .. Mereka senyum dan mengangguk. Aku pon cerita la kat diorang bla..bla..bla..bla.. .. "So, harga dia berapa???" , Kalau ikot kerosakan ni, dalam RM 280 maximum. FuuuuhHHhhHH.!! Berpeluh mak.! Yela, ada dua sebab laptop aku rosak. So, memang la harga tu murah untuk dua kerosakan, tapi pada aku.. RM melayang-layang... terbang...melayang... Nak pitam aku rasa. Heheh. Badan tak cukup rehat satu hal. Otak stress satu hal. Aku pon cakap dalam hati .. " cool mimiey..cool.. ado hikmah di sebalik ni haaa..." ..

Untuk repair ambil masa dalam 3 jam, nak taknak aku kena la berjalan kan diri di kawasan sekitar seorang diri lagi. Memang macam LOOSER je. hahahah. Takpe la, bukan selalu kan. Syok juga. Boleh senyum-senyum kat orang, boleh tengok-tengok orang, boleh cuci mata laaaa juga kan. Hehhe. Pergi pakai kasut, sebab nak cover kaki dari kena panas(bajet kulit putih). Tup-tup, kaki sakit, nak tak nak kena gak cari selipar ni. Kalu tak, mahu aku merangkak kat jalanan. Hahaha. Di bawah merupakan selipar jenama apa tah, Flipe  ye? Tah leee.. aaaaahahah.. Aku pakai beli je, sebaik rasa dia besttt gila pakai. Aku pon jalan la Time Square dengan hati riang melonjak-lonjak. HEhehe.. 
Then, setelah siap segala hal selama 3 jam di Time Square, aku pon tros ke LowYat semula dan settle kan segala laptop punya hal. Alhamdulillah, Segalanya pulih seperti baru beli. Hehhe. Penutup laptop tu dah boleh flip secara smooth tanpa perlu risau untuk patah dah. Charger oraite semula. Hahaha. Duit??? Melayang-layang je rasa di awang-awangan. Hehehe. FuuuhhhhHH.. Anything for you Cik Top...

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..