Tuesday, February 28, 2012

Sampai Bila?

Aku ni kalau korang nak tau, aku keja kat company arkitek. So, bekerja ngan arkitek ni, lain macam sikit. Haaaaa. Bukan terok pon lain macam nya. Cuma paham-paham la kan kerja ngan lelaki ni. Nasib la aku ni ada abng dan memang biasa dikelilingi kaum adam ni. So, terbiasa la kerja pelbagai genre. Hahaha. Kerja pon ada genre kan. Tapiii tu la, satuuuu je yang aku kurang gemar. Dimana, bos aku suka datang opis time aku nak pergi lunch. Dah bersiap sedia nak p makan dah ni tau. Tunggu waktu nak hello kat nasik makcik kedai tu je. Tup tup.. " Elmieah......." Haaa.. mana mak tak stress perot kan. Ha. Tsk tsk tsk.. mak nak p makan ni.. napa ada kerja pulak ni. Halaaaaahai. Mak lapaaar. Then aku pon buat la kerja yang disuruh.. At last, kerja siap lambat, lunch pon skip laaa. Niat kena makan kat umah je la nanti kan. Tapi now??? LAPAR! Apa yang nak aku makan???
Kalau nak tahu, aku rasa aku kerja guna oversea time la. Yela, rutin tugas aku akan mula bizi, after 12noon. Begituu.. So, lunch aku selalu diganggu. Apa boleh buat tooookk. Mak keje bawah orang, kene la ikot cakap orang, ye tooook. Heheh. Tapi yang syok nye bila aku keje terlebih sejam gitu. Bukan lebih suke-suke punya. Yang lebih sebab arahan dia. So, aku dapat la upah nyee.. macam gini..
Asam-garam kehidupan bekerja di tempat orang.. Belajar-belajar la menghadapi nya dengan hati terbuka..Akhir kata dari saya yang tak kurus ni...


L.A.P.A.R

Sekian terima kasih. 

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..