Wednesday, December 14, 2011

Rentetan Hari Ini

Dalam pukol 12.30 aku naik bas. Bas lammmmbat 10 minit. ( lain kali toksah tulis bas express) .. Then masuk- masuk je, tempat aku diambil oleh mamat jual karpet tu (apa tah bangsa depa) . Then, aku cakap tu tempat aku. Then dia pon menjawab " tempat awak ke? awak sorang ke? " .Aku angguk la. (rimas gila bila orang dah berpusu-pusu masuk macam bas tu nak lari kan) . Then mamat jual karpet tu pon kata " awak duduk sini la (dia tunjuk arah depan dia) , itu tempat saya. Awak duduk la." . Last, aku jeling kat dia then aku terpaksa harung orang yang masuk tu sambil kata " SORRY" .. Duumm! Aku duduk la di tempat mamat bangla tuh...


Kisah bersambung ketika di tempat duduk pulak, dimana time aku nak duduk, dah ada sorang duduk di seat satu lagi. Aku pon duduk je la kan. Then akak yang duduk sebelah aku ni pandang tak paus hati. " Aku tak kisah la hang nak makan aku pon, asalkan aku ada tempat duduk" (kata aku dengan sopannya di dalam hati) . Then, bas pon jalan dengan gagahnya diiringi bunyi enjin yang maha KUAT. Demmm.. Dalam tak sampai setengah jalan, aku terasa sakit kat tangan yang menahan penghadang seat tu setiap kali bas ke selekoh belah kanan. Setelah dikaji baru lah aku paham... KAKAK SEBELAH NI TIDUR BAGAI DI TILAM.. DENGAN MENGIRING NYE.. DENGAN  BADAN PLUM NYE.. DENGAN MULUT TERNGANGA NYE.. CANTIKNYEEEEEWWWWW... Patotla aku rasa sempittt gile  tempat duduk aku. Rupa-rupanya die dah amik suku empat duduk aku.  " Kak, kita sama-sama DEBAB (walaupun akak 2x ganda debab dari saya) heheh.. so consider la kak.. Saya pon nak tidur jugak... =_=' ) . Bas dah la jalan macam dah boleh masuk umah orang-orang tua, buat aku nak muntah je.. Dugaan sungguh la. At last sampai di Pekeliling, aku saja bangun lambat, kasi orang belakang semua habis turun dulu, then akak tu dok pandang-pandang aku tanda soh aku bangun cepat. Hahaha .. Ada aku kisah? Hahah.. Kalau hebat, cubalah keluar kat depan aku ni. (kata aku dalam hati) . Hahahah ...


Then, continue ke PUTRAJAYA pula. Aku nak naik LRT, tapi tak tau kenapa aku pergi ke monorel, SENGAL GILE! sebenarnye tu dah tahap mamai melampau dah tu. Tu sebab jadi macam tu. Kakak tadi punya pasal la, sapa soh tak kasi aku tidur. So, dah tak betul dah aku. Then menapak la aku ke LRT Station pulak.. Cek kat schedule perjalanan nak naik train ke mana untuk sampai ke Tasik Selatan. Almaklumla, ai kan foreigner. Sooo, act like foreigner la kaaannn.... Okay! Note! Amik sri Petaling. Time di dalam perjalanan, aku sekali lagi menjadi daydreamer, dimana aku nyaris nak turun kat SALAK SELATAN, Aku siap dah nak angkat beg dah, and siap dah lajuu gile jantung berdegup sebab rasa dah lambat nak bangun sebab pintu nak tutup.. nasib baik mata pandang ke signboard.. "SALAK SELATAN" .. Fuuhh... Thanks God. Aku mamai sampai boleh switch TASIK SELATAN ke SALAK SELATAN. Kan ke samaaaa SELATAN dia kan. Hahahah ...


Then , setibanya di Tasik Selatan, aku switch ke ERL pula. Kat sini aku menjadi DAYDREAMER AGAIN!.  WHY MIMIEY!!?? Lepas bayar kat kaunter tiket, aku pergilah ke laluan masuk menunggu kan, sebelum tu kena masukkan tiket kat mesin kan, aku p la kat satu mesin tu, aku cari mana lobang masuk dia.. Dok terkehel-kehel tangan mencuba-cuba kat mesin tu, padahal aku ada dengan orang panggil " Adik.. Adik.. " .. Hahah... kali ke-3 dia panggil " Adik" aku pandang. Abang Guard tu tunjukkan aku mesin yang sebetulnya! Then aku pon dengan tak semena-mena cakap " Eh , silaaaapp pulak. Heheheh " .. (padahal dalam hatiiii.. MALU GILE!!!!) =_='  ... hhahaha... Anggapla aku baru first time naik monorel kan.. ANGGAP LAAA.... Setibanya monorel.. pintu betul-betul depan aku , then ada suara operator berbunyi " sila tekan butang untuk membuka pintu" .. Aku nampak orang dalam tu tekan, so aku buat tak tau je la. Mana tau dia take time nak buka kan. Sebab orang dalam tu tekan. Then, tiba-tiba ada satu tangan dari belakang dengan gelabahnya meluru ke depan aku sambil tekan punat pintu. Then pintu terbuka. SALAH AKU KE??? Still tanda tanya. Then, aku nampak seat kat sebelah pintu tu, aku terus duduk la, then aku nampak ada pakcik ni dengan gadis ni . Pakcik ni macam nak berebut tempat aku tu. Aiiiissshh... Then dia suruh gadis tu duduk depan aku, sebab pakcik tu tak sempat dapat seat yang aku rebut tadi.(jahat ke? ) , then , kat sebelah aku ada seat kosong, so, aku consider si pakcik nak duduk situ la kan. Korang tau apa dia buat? Dia berdiri sebelah aku, seolah-olah nak habaq yang seat tu dia punya. Dia kena duduk dengan gadis tu! Haaaaaaaaaaa... mana boleh pakcik, saya dapat dulu, pakcik yang gelabah nak rebut ngan saya tu napaaaaa.. tak lari la gadisss ni pakcik oi. Adaa je kat sini. Tak de nye la saye nak ngorat nyeee... fuuuhhh ... (jahat ke aku?)


Okay.. buat tak layan.. Terus sampai ke Putrajaya Sentral. Then take Nadi Putra. arrive at Putra Harmoni, then lepak di rumah dah online... TAMAT!!! Agak kurang baik nasib saya hari ni kan ??

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..