Sunday, October 9, 2011

Weekend Itu Masih Tak Cukup

Sometime orang bertanya, "apa kau buat kat rumah weekend-weekend selalu?"

Aku hanya mampu menjawab, " aku dok umah, tidur puas-puas, relax kan badan dan kemas rumah. "

Mesti orang fikir aku takde life kan?Hahah ... Ini lah hidup sebagai mimi.. Hidup aku hanya ada family, En Sepet, laptop dan kawan. Kalu semua tu takde dekat ngan aku, aku prefer pilih laptop la kan.. Yelaa, family jauh.. En Sepet jauhh.. Kawan ..... hermm .. jauh juga.. So, how? Laptop je tak reti nak jauh dari aku .. Ai Love U lebih la Laptop ku!. iwiwiwiw

Kalau la korang nak tahu, aku punya hobi adalah kemas rumah! Haaa.. Dun see my face okay .. Hahaha .. Muka pecah takpa, asal pembersih okay. Haaa.. Thay why aku sayang nak habiskan masa weekend aku kat luar. Kalau tujuan tu berbaloi, aku akan keluarla. Tapi kalau rasa agak kurang berbalaoi, aku takkan keluar. Aku lebih prefer duduk rumah dan kemas rumah sambil layan internet. Haa.. Time ni je la aku boleh layan sepuas-puasnya. Biaq p la orang nak kata aku takdak life pun. Lagipun, sejak duduk berdikari, aku kena pandai budget duit. Nak taknak cover la kan. Aku taknak la bazir over limit..

Aku ni tengok je serabut sengal, tapi bab kebersihan kekemasan rumah, aku sunggguh jaga. Tak kira lah rumah mak pak aku ka, rumah sewa aku ka, aku memang jaga. Hurm .. Aku tak kisah kalau orang lain tak mahu amik kisah pasal kebersihan rumah, Tapi pada aku, aku ada tanggungjawab kasi tempat aku guling-guling ni bersih.! Even aku kemas seminggu sekali! Haaa... Sekali kemas.. kasi licin semua .. Bagus dak?? Ada sesiapa yang nak jadikan menantu?? Hahaha .. Kompem taknak kan.. Kalau jadikan hantu mesti ramai yang nak kan.. hemmm...

So, kepada sesiapa diluar yang nak ajak aku keluar, dun worry, kalau tak menjadi keberatan aku akan keluar.. Tapi kalau mood aku tak hingin nak keluar.. Aku minta maaf sesangat la. Aku memang bukan jenis keluar sangat kalau weekend. Soooo Bored Life Loo.. Hehhe ..
b
Tape la..Myabe pada korang hidup aku sungguh bosan..Tapi pada aku.. Aku sungguh enjoy.. Sebab time-time macam ni la digunakan untuk menabahkan ilmu.. Ilmu apa?? Ilmu Memasak la... hahahah .. Aku ni suka try macam-macam. Jadinya .. time cuti ni la waktu nya kan. Lagi sekali aku tanya..sapa nak amik aku jadikan menantu?? y
Okaylah..Aku nak blah dulu ler.. Im happy now..
n

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..