Friday, October 14, 2011

Manusia Apakah Mereka Ini?

Hari Jumaat je nak post entry yang menyedarkan diri dan orang keliling jugee.. Sekarang ni perasan tak yang banyak sangat fesyen terkini yang wujud di dunia dan khususnya di Malaysia. Maka termuncullah gaya-gaya terkini yang mengarut dan agak jelik dari mereka yang bernama wanita muslim. Hurmm .. Aku tak kata aku ni bagus dalam bergaya dan berfesyen ni kan. Cuma aku agak sedar diri juga bila berfesyen. Nak kata berpurdah tidak la kan, cuma aku masih cuba untuk memperbaiki menutup aurat. Tapi jika kita sudah memakai hijab di kepala, maka silalah concern pasal pakaian yang dikenakan. Jalanganlah pakai sarung saja asal selesa. Selesa ke?? Haa.. Apa yang selesa bila pakai macam ni? Janganlah jadi salah seorang fasion desaster dan memalukan rakyat sahaja.







See the pictures okay.. Give your opinion okay. Apa rasa korang? Bukan nak mengkritik sangat kan. Cuma kalau guna comman sense pon kita boleh fikir kan. Tak kira la orang biasa ke, artis kita ke, sama saje. Takde beza pon. Bila kita memakai baju ni, silalh cermin diri sendiri, tengok kiri kana depan belakang bila tengok cermin tu. Jangan pakai hantam saja. Tanya kawan-kawan, family yang berda dekat tu, tengok kan ada yang tak kena tak pada pakaian korang. Jangan pakai belasah je nak sarung apa kan. Korang kalau tak berhijab boleh la nak berfesyen macam tuh. Tapi aku tengok orang yang tak berhijab lagi pandai berfikir dan tak hingin pon nak berfesyen macam korang di atas ni . Buat maluu ja...
Fesyen itu perlu, tapi biarlah kena dengan identiti kita dan cara kita di Malaysia ni. Takkan bodoh benar nak pakai tali halus then pakai tudung. APEKEDEHALNYE la kan. Macam la bodoh melampau kan sampai tak boleh fikir. Skirt pendek digayakan ngan tudung? Lagi macam TAHI.. Legging dipakai dengan blaus tapi bertudung? Rosak la.. Aduh.. Aku waalaupun tak pandai agama sangat, tapi berpada-pada la.. Berpada-pada okay. Please jangan memalukan diri sendiri kat orang sekeliling. Huh !







Sampai pernah aku tengok depan mata aku, ada orang pakai legging sampai kalau kita toreh ngan kuku pon mesti sah koyak punya. Heheh .. Lagi- lagi bila yang pakai legging tuh badan sebesar alam macam aku. Hah! Bayangkan lah!

CANTIK KEEEEE????!!!!!

Ha.. Mak geli lah tengok okay. Kalu betul nak pakai ikot kaki, pakailah slack yang tebal sikit kan, yang boleh cover lemak dan spender tuh. Apa susah kan.. Ai geli lah lihat nye.. Lagi-lagilah kalau pakai tudung, then baju atas bontot then legging nampak segala bentuk sulit bagai. CANTIKK??? Yurrrkkkksss !!!

Okaylah, berbalik kepada apa yang aku nak sampaikan. Cerminlah diri sendiri. Berfesyen tak salah.. Tapi biar kena dengan keadaan dan diri sendiri. Wasslam..

p/s : Sorry.. entry agak 18sx

2 comments:

  1. srius wanita-wanita di atas sgt bodossssssss tahap gaban dan xtau apa itu prinsip mnutup aurat..ksiannnn

    ReplyDelete
  2. hahah ... nak wat cmne... Fashion lagik diutamakan dari agama kan.. macam ni la jadinye..

    ReplyDelete

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..