Monday, October 17, 2011

Contoh Manusia Yang 100% BODOH

Manusia zaman sekarang dah tak reti beza antara manusia ataupun haiwan kan. Aku rasa dah nampak sama dah taraf nye. Kes buang anak sungguh popular di Malaysia. Tapi ada yang lagi gila berlaku di negara China. Kes langgar anak orang.! Aku tak la racist bila aku nak buat entry ni, but aku rasa sebagai MANUSIA aku nampak ramai golongan Chinese yang suka menganiaya hamba Allah seperti manusia dan juga binatang. Baru-baru ni aku ada terbaca article dimana sekumpulan gadis China berpicnic di pantai dan membawa anjing sekali. Ingat nya nak bermain bersama-sama anjing. Rupa-rupanya tidak, gadis gila itu hanya mempermainkan anjing itu dengan mencampak anjing itu ke dalam laut dengan selamber nya. DAMN! .. Then mereka blah buat tak tahu . Nasib baik ada manusia yang baik sempat selamatkan anjing itu.


Itu kes buang anjing, tak fikir lagi kes makan anjing, pijak anak kucing dengan tumit kasut, cucuk kucing dengan paku, sepak terajang kucing dan macam-macam penganiayaan la. Dah nampak sangat kejam mereka kan. Then, now kes yang menggemparkan seluruh dunia dimana, semua rakyat didunia sungguh marah apabila tersebarnya video litar dimana menunjukkan seorang budak kecil yang berusia 2 tahun dilanggar dengan selambernye di sebuah kawasan yang kecil. Video ini memaparkan segelintir masyarakat China yang tidak berperikemanusiaan! Dimanakah letaknya akal mereka? Dimanakah letaknya perikemanusiaan mereka? Bodoh piang la mereka ni. Kalau la terjadinya kejadian ini pada family diorang, apa diorang rasa.



Apa korang rasa now? TAHI right? She's only 2 year old la DEMN! .. Why people around buat donno je ngan dia. Sampai lembik aku tengok budak tu. Yang driver trak to trillion SUCKS .. Otak letak mana..? Hancur budak tu dikerjakan. Jalan tu masih ada ruang, tapi kenapa nak juga lenyek budak tu? MORON!! Apa yang aku tahu, sepanjang 9 minit waktu seksanya budak tu, hampir 20 HAIWAN yang lalu lalang dan tidak ada rasa ingin membantu ataupun mengalih budak tu sampailah ke makcik guni tu angkut ke tepi dan diselamatkan oleh kakak tu. FUUHHH!!!! Really Bad. 

Thanks God bila ada MANUSIA yang selamatkan budak tu. Kesian gila aku tengok. Lembikk, then bila dimasukkan ke hospital aku tengok budak tu dah separuh nyawa dah. Apa lah akan jadi pada dia nanti kan. Mesti dia trauma. And mesti badan dia yang bahagian bawah tu tak berfungsi. Dia budak lagi kot. Banyak lagi yang dia nak tempuh. HAIWAN yang langgar dan buat tak tahu ngan budak tu harap-harapla ditimpa balasan dari Tuhan. HAIWAN tu sungguh teruk. Kesian aku tengok mak pak dia. Sumpah kesian. Aku harap budak tu akan dapat jalani hidup yang baik kemudian hari. (Hoping)

p/s : Aku dedicate the SUCK people which come from CHINA. Not Malaysia. Thanks

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..