Wednesday, October 12, 2011

Semalam Yang Celaka

Haa... Semalam punya cerita, hari ni baru nak update. Syabas beteyyyy...Okay .. Semalam .. 11 haribulan 10 tahun 2011...

Cerita bermula..

Bilamana hari semalam sangatt la busy bila makin ramai orang yang membuat tempahan dewan. Alhamdulillah. Aku busy aku tak kisah sangat. Aku kisah bila aku tengah busy, then ada hamba Allah yang menambahkan lagi kebizian aku tu. Alkisah bermula... Aik! Bermula lagi kee.. Aduu .. hehhe .. Okay .. Now betul-betul bermula..

Dipetang yang hening dan ngantuk dan penat. Ada satu Makcik ni, yang sukaaa sangat mengarah orang meminta tolong dari aku. Then, membebel menda yang aku tak nak tahu dalam telefon tuh. Apa yang aku tahu. Dia suruh aku tengok bila tarikh satu event ni. Huh!!" HOii!! hang punya PC takdak jadual ka?? Hapa hang ingat aku balaci hang ka nak layan hang!" .. Sumpah aku hangen. Tapi disebabkan hormatnya aku kat orang tua, aku pon pergilah cari juga berapa tarikh event tu. Then aku dengan baik hati pergi cari quotation untuk Makcik tu. Then aku terpaksa beransur dari tempat aku untuk jumpa client. Haa.. sesudah abeh jumpa client, aku baru nak letak bontot kat kerusi. tup tup telefon berbunyi. Makcik tu again .... hurmm..

Makcik: Hah ! mane?
Me       : Herm.. Makcik nak tau tarikh ke.. nak quotation ke..?
Makcik: Hah! Ada quotation ke..!!
Me       : Ada.. sat mie p amik..
Makcik: Huh!Tuutttt.. (die letak ngan kurang hajarnye)

Then, aku kejar-kejar ke file nak cari quotation yang terbabit. Aku tunjukla ke officer aku pasal aku pelik kenapa Makcik tu nak kecoh-kecoh kan.  Time aku baru buka mulut kat officer aku dengar suara dari luar " MANA NYE!!!!!!! (nada jerit kuat) .. Aku terkejut then terus keluar bawak quotation bagi kat Makcik tu. Dia rampas dengan ayunya!!! Ciss.. (aku berkata dalam diri) .. Aku sumpah terpana sekejap.. Sumpah aku tak tau apa salah aku sampai dia nak hangen kat aku. Kuang ajar baiiii ... Then Makcik bebel kat situ.. " KENAPA KITORANG TAK DAPAT QUOTATION NI????!!! aku pon cakap la.. kami tak tahu, lagipun ini bukan event kami. Lagipun quotation tu dah lama.... Then dia still show her macho in front us la. Muka nak bengis. Suara nak macho tinggi Ning Baizura. Ko ingat aku ni sapa ko nak marah? Then dia blah bawak quotation tu. Aku tak ley kasi original copy kat dia sebab kami dah takda copy. Then, nak tak nak aku beranikan diri cakap ngan dia, " Makcik, Mie nak potostat dulu" .. Tau apa Makcik tu buat? Dia blahh ngan TAHI nye.. Hurm .. Sumpah bergenang air mata aku. Aku dala sakit kepala layan quotation yang berlambak, layan phone call yang berlambak. Then Makcik tuh datang bagi TAHI kat aku. Aku rasa sadis gile! First time in my Practical life di PICC, mata aku bertakung. Thanks la Makcik!!! WA TABIKK LU LEBIHH LA!!

Sumpah life aku SUCKS gile semalam. Aku rasa nak baling je barang kat muka dia. Aku takde kene mengena 0.001 % langsung dalam hal event tuh. Tapi aku kena TAHIII ngan dia 100% setepek kat muka aku. Marah kat aku, Berdengus kat aku, Hang ingat hang sapa?? Hang toksah nak jerit kat aku la kalau hang sendiri yang malas nak cari information. Menda dah ada depan mata hang pon hang malas nak cari!! Aku practical student kat sini bukan sebagai balaci hang tau! Hang nak mintak tolong pon biaq la berbahasa sikit. AKu dah tolong hang cari pon hang patot bersyukur tau! Hang tak cari kan quotation tu! Hang tak tengok kan jadual tu! Hang tau .. orang suap hang ja! Hang tau .. hang bagi arahan keje hang setel la kan! Hang sapa?? Hang sedaq diri sikit okay..

Thanks la semua yang ada yang datang support aku semalam, sumpah aku sedihh gile semalam. Nak je aku nanges kat situ. Tapi apa aku boleh buat, takkan nak tunjuk lemah kat situ kan, aku simpan je laa .. Thanks Abang Pian sebab baling mercun kat aku, aku tau dia sedar aku bergenang semalam, mercun tu berjaya buat aku lupa jap pasal Makcik tu. HUH!!! SYIALLLAANN ...

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..