Saturday, October 15, 2011

DiSound Oleh Another Makcik Yesterday..

Hahahah .. Baca title 10X .. kalau tak paham sila buka Kamus Jawa okay .. Cari sendiri muka surat berpa yang korang suka. Haaa.. minggu ni minggu meng " sound" aganknye kan.. hurm .. Semalam, Actually kat tempat aku setiap Jumaat ada sukan. Ianya berlaku pukol 5pm. Tapi kalau dah namanye janji Melayu, ia akan jadi 6pm. Okay, now ceritanya bila aku menjadi mangsa sound Makcik howt ni. Haaa.. Alkisahnya bermula ..


Around 5.30pm.. Aku baru setel quotation last untuk client.. Then dengan kepala still ting tong dok kemas-kemas meja yang bersepah tahap PM dan sekaligus kemas beg sekali. Then tengah syok mengemas aku perasan ada lembaga lalu, ohh .. Makcik howt rupanya. Dia dengan machonya berjalan dengan membawa bola ditangan. Aku buat tak tahu jela, ye laa, dia ka lalu ngan macho , takkan lah aku nak tegor, kang terbantut kemacho an dia, then bila aku abaikan dia sekejap je, tiba-tiba aku terdengar " eh, minggu lepas awak tak turun kan?" ... Aku tekejut la. Bila masa lak dia pusing balik ni . Hahah .. Lawok okay . Siap tunding-tunding jari sambil kembangkan idong tanda marah mix macho. Damn! hahaha . Aku dengan selamber pon menjawab .. " eh.. yeke?? ade je .. " Gila selamba aku jawab .. berdosa ooo tipu orang tua. Hahah .. Then dia yang macho pon menjawab " Hah! awak jgn nak tipu la. semua practical student takde turun. !" .. Aku pon menjawab lagi .. " yeke,? bukan ade yang turun ke?" .. Sumpah aku mals nak menjawab, tapi bila lihat dia gagah kembang-kembang kan idong, aku jadi berani  nak menjawab. hahaha . Then aku membiarkan dia .. Dia toleh kedepan semula ala-ala model sambil tu dia mengomel dan bajet aku tak dengar la kan .. apa tau dia cakap ? ...haa.. " hurm! potong markah korang nanti tau la. " DAMN AGAIN!!! .. Huh ! 

AKu bukann nak berkurang hajar kat orang tua tau. Bukan tak minat nak bersukan bagai ni . Tapi masa sungguh mencemburui kami yang naik bas ni . Kalau kami lambat sikit je tunggu bas. Alamatnyaaaaaa.. jalan kaki sampai ke Jabatan Peguam la ceritanya. Korang tak caya? Korang punya pasal. Alkisahnya kan bas Nadi Putra ni tak suka naik PICC, so jika kami lebih je sikit dari pukul 6 ke atas, maka jawabnya.. SADISSSSSS... Nak call teksi? Banyak duit mak pak hampa? Haaa.. 


Kalau minggu depan kami kene tulis surat sebab, kami rela. Sebab kami ada reason yang kukuh. Kami bukan suka-suka taknak join sukan tu. Lagipun apa yang aku nampak, permanent pon takde la sangat interested join the sukan. Kalau ade pon, just attend macam " janji aku ade" .. haa.. kan dah potong mood kite nak bersenam robik hanya beberapa butir orang kan.  And one more thing, Makcik howt ni suka sangat sound anak orang lain, tapi anak sedara konon-konon dia tu , jangan harap la dia nak sound. APEKEDEHAL!! Stakat bedak berkapoook kat muka bajet jalan ayu-ayu , dah bagus sangat ke?? Makcik and anak sedara memang sama. ANNOYING PERSON! .. Huh. ! .. Kalau Makcik nak tau, anak sedara Makcik yang berkepook tu buka pandai sangat buat kerja, stakat tau kena suappp je, then bajet lemah lembut, ayu, sopan,  jalan nak lembap,.. as a practical student.. tak perlu kot nak act macam tu. Gelii.. muda-muda dah act like mak-mak. Baguuuus sangat perangai lebih kurang. Hakktui!


Dala, takdela hot sangat pon aku pasal semalam. Aku siap gelak je bila dia sound tu. Sebab part yang aku tak boleh blah bila dia bajet membuat posture badan macam model bila sound aku. Hurmm .. GOOD JOB MAKCIK.. kami akan jawab sendiri ngan bos jika kami dipanggil nanti . Sekian terima kasih... 

2 comments:

  1. huyoooo..mkcik menopos mmg le mcm tu

    ReplyDelete
  2. Biase la jelita... memang macam tu la kan.. hahah!! biarlahh.. janji dia happy ..

    ReplyDelete

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..