Sunday, October 9, 2011

Ini Pun Termasuk Dalam Budget 2012 Ke?

Sebenarnya dari minggu lepas aku nak tunjukkan apa yang hangatt sangat dikalangan orang-orang yang ambil tahu mengenai Malaysia ni. Korang tahu tak yang kat Malaysia ni bakal ada Church terbesar di Asia? Korang tahu tak? Kalau tahu, bagus la .. Kalau tak tahu .. Ni aku dah kasi tahu. Hermm .. Aku tak reti nak komen sangat la menda-menda ni .. Nak cakap lebih kang, kata aku racist pula kan. Maka, aku just kasi info je la mengenai Church mewah ni .. Jum Cekidauuuttt..
See the architecture.. Kebaboomm meh?? hermmm...
Okay, apa yang aku tahu mengenai church ni, structure nye adalah bangunan 6 tingkat yang boleh memuatkan hampir 5000 orang di dalam nya. Haaa... Church ni sedang dalam pembinaan nya. AKu banyak kali lalu kat Bukit Jalil ni, tapi takde pulak nampak nye. Hahaha .. Terlalu fokus dalam perjalanan sampai tak pandang kiri kanan kan. Hurm..
Lokasi betul dia terletak bersebelahan Bukit Jalil Golf & Country Club berhadapan Anjung Hijau Kondominium. Bangunan yang makan belanja RM100 juta ni bakal menhaji Church yang terbesar di Asia. Church ini dikenali dengan nama Calvary Convention Center. Haaa.. dah tambah lagi satu pesaing PICC.. hahah .. ye dop?? Boleh dikategorikan same ngan PICC ke? hurrmmm..
Kenapa pembinaan ni menjadi kontroversi dalam Malaysia? Lagi-lagi golongan Melayu Islam. Hermm.. Apa aku nampak, tak salah buat church ni, sebab nya dalam negara kita diduduki pelbagai kaum dan golongan. Cuma, akan datang mungkin kita tak pasti apa akan jadi kan. Dari pendapat ramai, unsur Freemonson bakal diterapkan di dalam convention ni, rakyat risau anak-anak Melayu bakal memenuhkan convention ni dek kerana gejala sosial makin menjadi-jadi sekarang. Lagipun dari structure nya, memang dah ada tunjuk unsur tu ...

Hurmm ... Fikir-fikirkan la... Kita sebagai golongan yang bijak pandai, haruslah pandai dalam apa situasi pun. Ni gambar-gambar pembinaan yang sedang lajuu dijalan kan di Bukit Jalil ni ...
Lagi satu sebab kenapa ia menjadi hangat di negara ini dek kerana misi dan visi convention center ni haaa ... Jum tengok list nye :
  • To be an inspiration and to benefit all in Malaysia and beyond
  • To be a dynamic and positive influence in our society 
  • To care and to share with those who are without hope
  • To equip and train those who desire to serve and help others
  • To declare God’s love and His faithfulness to mankind

Hurm.. Hurm .. Aku tak tahu nak comment apa, tunggu siap la baru aku komen kan... Yang aku tahu lagi dulu taun awal 90-an, ahli church ni hanya 120 orang, tetapi sekarang sudah mencapai 7000 orang .. Doakanlah tiada golongan Melayu yang terdapat didalam ahli ni ye.. Hidup pelbagai kaum dan agama tak salah sebenarnya, tapi gunakanlah kebijaksanaan untuk menjadi MANUSIA YANG MANUSIA...Paham tak? tak paham sudah la.. Ai budak lagi, ai tak boleh nak komen lebih-lebih, sebab ai tak banyak ilmu, tapi bila ai berfikir logik, letak la Kuil besar ke, Church besar ke, kalau kita boleh berfikir, insyaallah.... tak jadi apa-apa.. Berdoalah untuk semua .. =)

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..