Sunday, October 30, 2011

Makhluk Yang Menggangu Lena ku ...

Ciss.. Apakah!! Mak marah ni tau ! ... Pagi-pagi message Celcom masuk, mak boleh sabar lagi .. Tiba-tiba mak dengar suara " DIMINTA KERETA PROTON WAJA YANG BERNOMBOR 1234 DAPAT MENGALIHKAN KENDERAN ANDA KERANA MENGHALANG LALULINTAS" aku mamai-mamai still thingking, mimpi ke?? Then tak sampai 3 minit, " YA ... SELAMAT DATANG KE HARI SUKAN TAHUNAN SEKOLAH RENDAH PUTRAJAYA 2 " Fuuuuhhh!!! Sungguh menguji .. MC dia sungguh lantang berkata-kata , ko nak tau camne? Ibarat dia bercakap guna mikrofon kat telinga korang . Haaa.. Boleh bayangkan??? Aku bajet nak guling-guling lagi, tak sampai seminit aku tak ley sabar dah. Terus bangun dengan bengkeq nye .. Kenapa mesti MC tu nak cakap kuat-kuat sampai satu Presint 9 tu dengar. Fuuuuhhh ... SUngguh menguji kesabaran telinga aku. Dala malam tadi tidur lewat, ni nak kena bangun awal lak . AHAD oiii! Asal la tak buat semalam je kan. Pelissss la. 


Nampak ak jauh dia macam mana?? Haaaa... Pada aku jauh tau sekolah tu. Tapiiiiiii ... Bayangkanlah sendiri korang bila ada hamba manusia cakap kuat-kuat tepi telinga korang. Rasa nak lempang tak agak-agak?? Over okay minah yang jadi MC tuh. Cikgu mesti terlupa kan cikgu guna mikrofon. Ni mesti dah biasa jerit-jerit dalam kelas ni kan cikgu .. Yang buat aku tergelak sat tadi bila dia mengumumkan sponsor air free untuk semua .. nak tau macamana? " OKAY, DIMINTA KEPADA SESIAPA YANG MAHU MENDAPATKAN  MINUMAN, SILA KE KANTIN SEBELAH KANAN, MINUMAN INI DITAJA SEPENUHNYA OLEH KANTIN SDN BHD, " heheh .. ni mesti makcik kantin soh cakap camtu kan. Heheheh ... Jahat tak aku? Alaaaa.. at least ade gak sesuatu yang funny di pagi-pagi hari kan ... Cuma tak bley blah ngan suara minah tu je. Ni still lagi berkumandang suara dia. Fuuhhhh ... Semangat sangat cikgu ye... 

p/s" rindu zaman kanak-kanak aku ... 

2 comments:

  1. cikgu bru spr mike..tu yg jakon gilas tu

    ReplyDelete
  2. hahahah !!1 Cikgu tu gileeee.. Sakit ati dan telinga tau ...=(

    ReplyDelete

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..