Thursday, March 8, 2012

Dulu-Kini-Akan Datang....

Dahulu
  1. Happening
  2. Gila-gila
  3. Ramai kawan 
  4. Enjoy dengan life
  5. Boleh pergi mana je nak pergi
  6. Boleh shopping apa sahaja yang nak shopping
  7. Keluar pagi balik pagi *jenjenjeng
  8. Makpak and pinjaman tanggung kewangan
  9. Gelak ketawa share problem dengan member umah
  10. Hang out, karaoke, dating, shopping, eating, movie etc
  11. Tak payah nak fikir simpan duit bagai
  12. Senang dengan orang sekeliling
Sekarang
  1. Bosan
  2. Tak Happy
  3. Banyak hipokrit dari ikhlas
  4. Suka duduk sorang-sorang
  5. Kawan tempat mengadu jauh
  6. Takda sapa tanggung kewangan, hanya diri sendiri tanggung
  7. Hidup tak enjoy kat tempat baru
  8. Rindu zaman belajar sentiasa
  9. Rindu kawan-kawan yang ada memori di Shah Alam dulu
  10. Rindu nak hang out, karaoke, lepak dating bagai
  11. Susah dapat kawan kat Putrajaya sebab majoriti buat hal sendiri
  12. Rindu hidup berkawan
  13. Jarang balik kampung dek kerana bajet kewangan
  14. Life dengan family makin bermakna
  15. Life besama Encik Sepet juga makin bermakna, insyaallah..
  16. Belajar berdikari
  17. Belajar nak kawal perbelanjaan
  18. Biasakan diri memberi sedikit gaji kepada Makpak setiap bulan sebagai hadiah 
  19. Makin banyak menda untuk difikirkan
  20. Susah untuk mempercayai orang sekeliling
  21. Hidup lagi bermakna dengan kehadiran budak kecik dirumah aku
  22. Tekad tidak mahu dipijak oleh orang lain
  23. Tekad untuk mementingkan diri sendiri 
  24. Tekad nak ubah hidup
  25. Tekad nak turut berat*jengjengjeng
  26. Tekad nak kumpul duit
Akan Datang
  1. Hope berjaya ubah kehidupan ke arah lebih baik
  2. Hope mampu mencapai apa sahaja yang aku nak sepanjang hidup ni
  3. Hope diberi kesenangan, keberkatan, kebahagiaan
  4. Hope aku mampu merubah status aku ke tangga lagi satu
  5. Hope aku mampu tanggung makpak aku macamana makpak aku tanggung kami adik beradik
  6. Hope aku mampu menjadi anak, adik, kekasih,kakak, isteri, menantu, ibu, yang disayangi oleh generasi akan datang
Ini je list yang keluar dari otak aku. Hahaha. Bacelah kalau nak baca. Aku buat ni supaya aku mampu ingatkan diri aku dan juga merubah diri aku ke arah lebih baik dan menjadi manusia yang lebih tahu menghargai apa yang baik di depan mata dan menjauhi apa yang kurang disenangi di depan mata. Lebih baik mencegah dari merawat. haaa. dah macam iklan apa dah... 


0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..