Friday, August 26, 2011

Semalam Punya Hal

Aku ni baru perasan yang semalam kau tak update blog .. Bizi meng edit kad Raya ni haaa.. semalam sebelum datang kerja punya la semangat nak update .. last-last .. hampee.. Sebab aku nak cerita satu cerita kurang best .. takde la besar mane pon ... just cite kecik jek.. Tapi ia membuatkan aku puas hati .. heheh .. Okay .. hari kelmarin .. aku singgah bazar.. Konon-konon untuk kali yang terakhir la kan .. just nak nengok mane la tau ade makanan best ke . tapi hampeee .. tak jumpe . hehe .. then time nak tunggu bas .. aku tunggu dengan sabar nya .. Then aku ternampak minah ni .. Muka die aku macam kenal .. Oooo.. It might junior aku time sekolah .. Tapi tak sure sekolah yang mane satu .. and yang penting aku tak suke kat die .. sebab kat sekolah die bajet gengster .. La ni pon aku nengok die dok pakai tudung agya gengster die tuh .. Alaaa... yang lipat kat atass tu .. Pernah nengok tak ?? 



Nampak dop?? Haaa.. Tu aku panggil tudung gengster.. Sebab die lipat tudung atass bebeno .. Zaman aku dulu .. kat sekolah sape yang lagik tinggi lipatan die.. lagi hebaaatt .,.. puuii ..! Okay .. ceritanya macam ni .. Bas 200 pon sampai la kan .. Then aku pon gagah la beratur nak naik Bas tu .. Tiba-tiba .. dengan kurang ajar dan takde adabnya geng budak gengster ni masuk bas .. Apa ke punya bangang la budak macam tuh .. Sesuka hati potong Q .. Tu tak blaja la tuh .. Budak gengster tu leader la kononnye .. Masuk dulu .. lepas dua orang ... Aku baru engat nak maki yang leader tu la .. last-last lajuu bedesup die masuk .. ! Huh ! takpek .. kawan die lagik sorang tak lepas g .. dengan lancarnya aku teros sound .. " TAK RETI BERATUR KE KORANG NI ???? !! Sentap kawan die tu .. sebab aku cakap betol-betol kat telinga die .. Nampak muke sebersalah tuh .. But still naek wat muke .. Hahaha .. puas ati aku  ni .. Padan muke kene marah .. Last-last dok diam dia kat bas.. Teros ngadu kat kawan die .. kate ade orang marah die .. hahah !! kawan-kawan die buat muka tak puas ati ! ADE AKU KISAH KE?? 

Pengajarannya .. ko tak yah la bawak perangai kampung ko tuh kat sini .. Dala pakai baju keje .. Kerajaan lak  tu .. Maluu la weyy ... Buat perangai kampung kat sini wat ape... Orang lain bolehla nak diam .. Dapat kat aku sakit la ... Mulut aku mang sejak azali takde letak insurans.. Lain kali .. blaja beradap.. blaja hormat orang lain .. Jangan biadap sangat .. Bas tu bukan nak lari pon .. Dah sah-sah rule kat sini sebelum naek bas kene beratur.. Korang ni buta hati sangat dah .. Tu yang tak perasan orang beratur panjang kat belakang kan?? kan?? Muka tak cantik .. perangai pon tak cantik .. Hampak punya pompuan ... Aku tau ko buat lagi macam ni .. mang kene la ko .. ! 


Apa salahnya beratoq macam ni sengal??? grrrr

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..