Thursday, August 11, 2011

Ceritera Putrajaya vs Shah Alam

Sejak dok Putrajay ni. macam-macam yang aku lalui. Ceeett .. Standardla .. Putrajaya ngan Shah Alam mana sama. Jaooooh giler beza dia. Bila kat Shah Alam aku rasa senang nak enjoy, Hu Ha sana sini .. menikmati alam remaja yang sangaaattt indah ! Yela.. mana taknya .. kan banyak institusi di sana.. tu sebab la kita rasa seronok, adaaa je geng merata - rata .. Tetapi, tiba-tiba aku menetap di Putrajaya ..dengan tidak semena-mena * sambil sound effect cite james bon* aku rasa macam aku tua dari usia akuuuuu ...  ='(  ..Sediihh gile oo .. No life okay .. Weekend je .. aku tidoo .. dah macam orang batuu je aku ni .. dok dalam gua diam-diam . hahaha !! Lama gak la nak stabilkan diri aku kat sini .. Culture Shock aku masuk sini.. hahahah !! Kiri kanan bangunan kerajaan .. 

Jiran-jiran tak seramah jiran-jiran kat Shah Alam.. kat sini dah dekat 4 bulan aku menetap, tapi jiran sebelah pon aku tak penah nampak .. aku pikir Shah Alam bandar bizi tuh la yang jiran endah tak endah .. ni terbalik pulaakkk .. Ada yang paling tak ley blah kan.. aku naik bas pergi kerja, pada aku.. kalau majoriti orang yang naik bas tu orang kerajaan, yang bekerja kerajaan, majoriti MELAYU.. majoriti ISLAM .. tapi ... mereka sangat tidak friendly .. pandang kita macam kite ni enemy . Kita punya la baik pandang dengan senyumaannnnn maniissss ... tetapi mereka membalas dengan muka macam nak penamporrrrr ! Terima kasih awakkkk ..saya hargai ... =)  .. Lagi satu situation yang aku rasa dah jadi adat resam perempuan-perempuan kerajaan yang naek bas ni, macam ni sitatiaon dia : Bas dah ada depan mata, menunggu kehadiran penumpang nya.. Jadiii.. perempuan-perempuan gomen ni kan .. dengan bangga nye berjalan ala "kucingjalan" .Ya allah .. sangat la bersabar aku tengok diorang ni jalan tau. Jalan dah kalah orang buat fashion show da, siap ngn muka nak penyepak lagik ..haa ,, cube korang  bayangkan laa .. dala jalan lembap .. orang dah tunggu dalam bas ni dok tengok je die jalan lembap kat luar tu dengan muka taek, tak reti nak terima kasih kat abang drebar bas tu pon sebab tunggu.. lepas tuh masuk-masuk bas .. buat muka chanteekk gile pig dia .. hadooii perempuan-perempuan .. !!! Ko bukan bagus pon .. keje kerani je pon .. naek bas same ngn kitorang je pon .. bayar 50sen je pon .. tak payah la ingat ko tuh minah lawa yang semua orang nanti-nantikan !  SEE !! marah tak aku?? kalau nak tahu, hari-hari berlaku kejadian ni ... patutla kau nengok abang drebar bas tu buat tak tau jek ,, mang dah biasa mereka ni buat macam ni gamaknya .. Buat malu je la .. tu sebab aku anti sikit ngan pompuan-pompuan kat sini .. kecuali tempat keje aku la .. sebab kat tempat keje aku .. takde yang naek bas kecuali kami .. Tapi kami terkecuali la, sebab kami pantas !!

Haaa,,,, yang ni tak ley tahan da...Aku rinduu gila housemate Shah Alam aku .. walaopon dorang budak-budak .. dorang layannnn je perangai aku .. hahahha !! Rindu Giler ! Kat sini nak enjoy susah oo.. apa yang aku nampak tempat yang paling grand nak lepak adalaaaahhhh  * jeng jeng jeng jeng  !!! * ALAMANDA !! yeeeaayy !! Aku dah muak ke sana walaupon baru pergi 2 3 kali. Weeehhh.... tolong !! mana aku nak pergi niii !!

Makanan satu lagik hal. Aku niii .. tau la kann.. tengok badan hamba laaaa camne kan. Okay ! Seriusly .. aku tak jumpa makanan yang enak seantaro dunio kat Putrajaya ni. Bukan nak kondem poonn . Orang yang dah bertaun dok Putrajaya ni pon tak jumpa makanan sedaapp.. Adooii .. susah mak ni haaa.. Aku ngidam Ikan Bako Istana... Nasik Daun Pisang .. Kedai Sarimah.. Seri TTDI .. waaaaaaaaa ... nangess ='(

Kat Putrajaya ni bukan semuanya burukk .. *acecechh ... iyee ... apa yang aku nampak adoo la jugak cantik nyee .. iaitu .. Bas kat sini cantik .. hahah ... betol la dol .. bas kat sini dala cantik .. banyak lak tuh .. tak macam Shah Alam .. dala kat sini murah dan bersih ... haaa ... Kalu Shah Alam , mahallll ... buruk dan tak banyak bas ,, teksi banyak la... so.. kat Shah Alam aku belagak macam orang kaya laaa .. hahah ! *rasa nak tampar diri sendiri laju-laju*

Okay.. sesi luah-meluah sudah nak sampai kepenghujungnya .. maybe di masa akan datang ada lagik lauh meluah session nya. Apa aku boleh kata adalah, aku kena la terima mana sahaja aku ditempatkan , kan semua tu dah tertulis sejak azali lagi.. adaaa la hikmahnye kenapa aku tercampak disini kan .. maybe salah satu cara nak kurangkan perangai enjoy aku tuh kan ,.. heheh .. okay la geng .. adios. ..


*wahh ..entry panjang lak hari ni .. sorry la .. dah lame simpan kan .. bizi sangat sampai lupa nak luah . hehhe .. xoxo


0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..