Friday, August 12, 2011

Memilih ???

Itulah salah satu sifat buruk/baek aku ni haa .. sometime aku tak sure either sifat memilih ni okay ke tak okay .. 

Selalu kawan rapat aku tanya aku:

 " Asal ko tak suka dia tu? Dia ada cari pasal ngan ko ke? "

Jawapan aku senang je .. :

" Dia takde pon cari pasal ngan aku .. tapi aku mang tak suka kat dia .. nak buat macamana? Lagipon aku rasa nanti mesti dia akan buat sesuatu yang akan membuatkan aku or maybe kita semua tak suka kat dia . Aku rase something la ngan budak ni .. Tengok muka pon dah boleh agak ... eemm ...

See ! Jawapan aku senang tak? Haa .. itu je la modal jawapan aku kalu orang tanya .. Aku bukan lah kejam sangat tuduh budak yang tak salah tu macam tu .. Tetapi kan .. selalunya aku akan melihat muka orang tu dulu before nak kawan ngan dia .. memangla orang kata "Dont Judge Book By It's Cover " tapi .. cara aku adalah .. lihat muka dia .. teliti riak muka dan lirikan mata .. dari situ .. aku dah boleh agak budak ni macamana .. Aku bukan lah ahlil nujummmm .. tapi maybe aku ada kelebihan melihat perwatakan orang kot. 

Tetapi kan .. most of aku nye forecast tu .. betol .. budak itu buat sesuatu yang tidak disenangi kami  selepas beberapa bulan kita kenal .. Itu sebabnya .. aku ni tak ramai kawan rapat .. kawan-kawan memang ramai .. tapi untuk jadi rapat ngan aku .. agak sukar .. lebih kurang nak cari pasangan untuk aku jugak la ...  

So, anggapan korang .. baek ke tak baek sifat macam ni ?? Buat masa ni .. sifat ni tak pernah bagi masalah kat aku .. even sometime aku sunyi sebab takda membe nak share gelak tawa aku .. Tapi bila aku memilih macam ni .. aku tak pernah ada masalah ngan kawan-kawan aku sekarang .. Bukan nak kata kawan aku tu alim-alimah .. cuma dia tak memberi masalh besar kepada aku yang menyusahkan aku .. tu je .. kalau setakat masalah kecik tuh .. tarak hal la... manusia kan ... bukan semua perfect .. so, salah satu yang imperfect tu adalah ... aku ... 


0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..