Monday, May 7, 2012

Di cari Tak Jumpa..

Standardla kan.. 
Tak semua yang kita hajati..
Tertunai..


Okay. Selamat tengahari semua!!! Hari ni adalah Isnin dan Isnin adalah hari yang sungguh mengecewakan mood aku. Hahaha. Always tau. Tapi nasib la pagi tadi  hujan.. mood pon cool je. Korang macamana ?


Tapi tu laa, luaran mood okay la kan. Macam tiada apa-apa masalah. Tetapi di dalam?? Macam-macam ada bangg.. Hahaha!! See, mampu gelak ketawa lagi. Padahal, konflik diri ni melarat-larat dah haaa.


Sebenarnya aku sekarang agak depress dengan kerja. Punca nya adalah kerja takde! Haaaa. Kalau orang lain kerja bos tak kasi banyak.. syok la kan. Tapi aku takkkkkkk!!! Aku ni jenis yang aktif. Suka gerak sana sini. Bukan duduk sahaja. hahaha. Tapi dapat tempat kerja yang agak takde kerja.. ia membuatkan stress aku menjadi-jadi. Dan berat badan naik medadak-dadak. Sampai bapak aku tegur aku tau. Aku ni, kalau bapak aku dah tegor, itu bermaknaa.. berat aku memang naik! Sebab bapak aku ni jujur. HAhahah. Sediihh ai tauuuu.. 


Minggu lepas balik kampung, terus jumpa mak.. terus mengumpat bagai. Mak je la tempat aku nak share semua menda. Tapi satu menda je yang aku tak berani nak sentuh lagi.. Encik Sepet. Hahaha. Tuu later-later la ye. Tak sesuueeeeiii. Okay, aku ceritalah semua yang membuatkan aku stress, dari peribadi hingga la ke kerjaya. Mak best! The best supporter! Jawapan mudah.. cari kerja lain. hahahaha.. Apak aku pulak.. lagi mudah.. " Sabar laa, kerja je situ sampai dapat kerja lain.." .. Aduuuhhh....


Bila dah jadi macam ni, mula la rindu aku ke zaman sekolah dulu membuak-buak, rindu zaman sekolah berasrama. Dekat situ sumpah aku tak kenal apa tu stress. Happy memanjang!!! Have fun dengan budak-budak bilik.! Share gembira, tawa, duka. Semua boleh! Kat situla boleh share problem bila ade perang ngan boyfriend masing-masing, perang  ngan budak kelas, admire ngan budak kelas,, haa.. Aku ingat lagi, aku pernah admire ngan sorang ni, so aku nye dorm berdepan dengan dorm lelaki, kebetulan tempat sama dengan laki yang aku sukaaaaa sangat tu. So, kerja bila ada waktu adalah, mengendap dia kat cermin time dia nak pergi dewan makan dan jugak nak pergi surau. Hahahaha.!! Sooooooo goood. Haha.. Korang mesti ada gak kann pengalaman macam tu.haha..


Then bila stress ni la, rindu nak keluar ngan kawan-kawan, nak borak ngan  diorang sampai lebam! Mengumpat bagai. Nak tikam-tikam orang  bagai. Hahaha. Serius Rindu!!! .. Sebab aku rasa aku dah makin tua duduk Putrajaya, sebab aku takde member. Takde hiburan langsung. 


Memang la Encik Sepet ada, tapi aku ni bukan nye pattern melekat ngan pakwe je 24jam. Aku ade life gak. Tak semua problem aku cerita kat dia.. Lebih-lebih lagi women's matter. Takkannn la nak tanye pendapat dia. Kang melilau dia pergi bukak kitab cari jawapan kan..hahah!! Tapi dek kerana aku tiada teman disini, Encik Sepet je la yang jadi peneman aku 24jam!!! Aduh! Ade  time muak jugak, tapi dah kalau depan mata, apa pon boleyyyy.. nyiaaauuww. hahaha!!


So, sekarang, problem terbesar aku adalah.. perlu secepat kilat mencari kerja yang sangat sesuai dengan hyper active aku ni. Barula segala konflik aku hilang. Dan berat badan aku boleh menurun dengan selesanya. Kalau tidakkkkkk, alamatnya memang aku membela lemak je la kat office ni.. 


Wassalam..





0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..