Wednesday, May 2, 2012

3 Kebezaan..

Selamat nak masuk tengahari semua! Sapa ada mood kerja angkat tangan!!! Oohhh.. aku memang zero mood sekarang. Dek kerana 4 hari direct cuti, gini la jadinye. Hahhaha. So, today aku nak cerita sikit berkenaan filem-filem yang aku tengok sepanjang minggu lepas dan semalam. Hokey, dah lama gila aku tak tonton wayang dek kerana mood tak sampai. Pabila mood dah sampai, baruuuuuu la harung movie je. First movie aku tengok baru-baru ni adalah:



Battleship.
Haaaaaa.. ceritanya boleh la diberi 4.5/5 rating kann. Sebab aku cerita dia agak awesome. Tapi aku masih tak boleh terima cerita tak logik macam ni. Hahahah. But, time battle la paling  best sekali. Aku siap jerit-jerit lagi. Hehehe. Serius teringat zaman kanak-kanak dulu main game macam ni. sebijik! Hahaha.. Dan yang penting sekali, Hero dia memang menggugat iman. Hemsem giler! Hahaha.. Sesiapa yang tengok filem ni, aku gerenti dia tak bosan sebab banyak lawan. So, jadi nak tengoooook je. Hehehe.


Avengers
Haaa.. Sesiapa yang  nak tengok hero-hero negara beraksi dalam satu filem. Jom layan Avengers!! Aku nak kasi rating 4/5 gak laa. Bukan nak kata perfect sangat cerita ni. Ada gak part bosan dia. Heheh. Cuma aku sukaa gila tengok Iron Man tu walaupun dia nampak tua. Tua-tua la emsem kan. Hahhaa. Cerita ni best bila dia ada unsur lawak, aksi dan sedih. Semua ada. Time lawan-lawan tu la best jugak!!!     Gabungan semua hero ni membuatkan cerita ni warna warni. Hahah. Hero baru dan lama dan diketuai oleh orang lama iaitu Kapten Amerika!!! Hemsem juga dia tu.. tapi iron man gak hemsem sebab dia berlagak dan lawak jugak.. Yang paling penting.. hebat. Hehehe.. Aku suggest filem ni juga untuk korang tengok untuk mengisi waktu bosan korang. Untuk lelaki, kena tengok.. sebba ada Natasha yang sexyy gile! hahahah... nyiauuuwww



Berani Punya Budak
The worst ever film yang aku tengok minggu ni. Sorry la Afdlin, maybe filem ni hanya untuk generasi yang berminat dengan genre lawak yang begitu. Sesiapa yang tak suka dengan lawak yang mengarut dan kena pikir, baik jangan tengok. Rugi RM11 ringgit korang. Sumpah rugi. Aku ngan Encik Sepet blah sebelom cerita habis. Sebab aku rasa teruuuuuukkk sangat filem ni. Apa dah jadi dengan Afdlin?? Cerita dia jadi boring bila dia ubah suara pelakon-pelakon Thailand tu. Guna suara dia. Suara pondan pon suara dia. Suara gengster pon suara dia. Suara geng-geng jahat pon suara dia. Sooooooo tak kena.  Apa yang aku nampak, dia nak buat cerita dia ala-ala comic version, alih suara yang pelik-pelik. Tapi GAGAL! .. SERIOUSLY,,, penuh-penuh pawagam tu, 1 jam pertama cerita tu, semua senyap, yang mana aku yakin, CERITA NI TAK LAWAK DAN ORANG YANG TENGOK SEMUA ... " cerita apa ni??" .. then lepas tu baru la ade gelak-gelak dari 1% penonton je yang aku tak tau dia gelakkan lawak ape. Sebab sumpah tak lawak cerita ni. Bak kata orang.. LAWAK SYOK SENDIRI! Aku takkan suggest korang tengok, sebab rugi duit korang. Tapi kalau minat dengan cerita yang di alih bahasa dengan suara orang yang sama, silakan tengok!! rating adalah 0.5/5 .. 

Okay, ni je filem yang aku tengok sepanjang minggu ni. Korang punya pendapat macam mana pulak?? 
(^_^)

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..