Monday, November 21, 2011

Yakin Diri

Cikgu aku kata, confident itu perlu, tapi tidak lah kena confident terlampau sehingga membuatkan orang sekeliling meluat dah menyampah. Alkisahnya, bila ada seorang minah ni, dia suka sangat confident lebih. Macam mana nak bagitau situasi die ye, sat..sat... Maknenye macam ni, korang sungguh yakin dengan diri korang, korang yakin korang sungguh cantik, hebat, brilliant, bergaya dan senagkatan dengannya. Haa.. Begitu lah. Paham kan?


Alkisah nya bila, aku suka tengok blog minah ni, suka bukan sebab aku minat dan menyayangi nya. Suka bermakna, aku suka lihat apa lagi selepas ni dia nak menonjolkan tentang diri dia dan life dia. Okay, tak salah untuk menonjolkan diri. Bak kata aku, Blok ko, ko punya pasal la nak buat ape kan. Okay.. Okay.. aku mengaku pasal tu, cuma kalau melebihi batasan menyampah jugak kan?? Okay , bagi aku show some example yang buat aku menyampah tuh:


1) Setiap perenggan ada gambar dia walau entry tu takde kene mengena langsung dengan apa yang dia cuba tunjukkan.. macam ni contohnya :

Hai...Selamat pagi shemuaaa... mwwaahhh!! Apa kabar peminat setia MOMO.. Semoga stay cute macam MOMO and diberkati hendaknya..
Apa plan korang hari ni? Share la ngan MOMO ... Momo bosyannn guileerr ni taww. Eh,  nak tau tak, tadi MOMO mimpi Boyfie MOMO tau.. MOMO rinduu.. tapi apakan daya.. MOMO taknak la over-over kat sini... hikhik
MOMO paham ramai yang nak tahu muka Boyfie MOMO, tapi MOMO nak keep jeww, sebab MOMO tak nak inter frame sangat love life MOMO nieww.. 

................................................

Okay , tu part 1 .. Nampak tak macamana aku cakap, setiap perenggan ada gambau. Kirenye gambar contoh ni agak boleh diterima mata lagi(perasan) .. tapi honestly, budak perempuan tu suka tunjuk muka sahaja, dan buat-buat comelneesssss, depan Webcam then dalam bilik tidur. Hadooii... Muka tak siap dia nak tunjuk... BOLEEEYYY....

2) Beria cerita pasal Boyfie

Haaa... Ni kes lain. hahah.. Aku tak marah orang nak cerita pasal makwe ke , pakwe ke, boleh cerita... cerita laaa... Cuma kan.. Menyampah. Nak tau camne? Ni tengok :
See, this is the picta that i can capture... Heheh.. MOMO dah suruh Boyfie MOMO duduk diam-diam nak amik gambar, tapi ni je yang mampu MOMO amik.. Heheh... Tau ape Boyfie MOMO cakap? " Just keep your privacy, kan u kata u taknak expose bf u kan, so, pegang prinsip tu, nanti kalau jadi apa-apa lepas ni kalau u publish gambar i kat blog u, nanti kita gaduh-gaduh, kan susah. Keep it as usual, tak perlu tunjuk-tunjuk okay... Biar u je yang tau sapa i.. 

See, shuweet kan Boyfie MOMO? Haa.. lepas ni jangan tanya-tanya MOMO kenapa tak nak show off Boyfie MOMO okay. MOMO ikot advice Boyfie MOMO laa, biar lah rahsia.. As long as MOMO bahagia, peminat-peminat MOMO pon bahagia juga kan.. =)

..............................

Okay, ni yang ke-2 .. hahah.. punya la dia sangap sangat nak show laki dia kan. Tunjuk je la kalau nak tunjuk, apa orang lain kisah. Siap nak keep-keep bagai la ape la.. ngade-ngade. Ko cerita nak keep-keep, tapi ko gedik cerita macam-macam tu ape kes?? Huh.Padahal giler nak tunjuk laki dia yang konon emsem giler tu kottttt kan. Harap ramai la yang kate " SHOOOO SSHUWWEETT LA BOTH OF YOU" .. =_='

Haaa.. mesti korang pelik kenapa aku menyampah sangat ngan dia kan? Padahal biaselah orang gedik-gedik macam tu kat blog kan. Haaaa.. meh sini aku nak cerita.. Budak  ni kan, kalau ko nak tau, dia suka bajet-bajet ustazah tau. bajet hari-hari tiap jam post pasal tazkirah dan seagkatan dengannya. 

Dan lagi, dia ni tak de la cantik sangat bagai Fatin Liyana ke, Maria Elena Zarul ke, Cik Apple ke, dia tak berapa cun tau... So, bayangkan dia show off muka dia setiap entry seperti yang aku bagi contoh tadi. Dia kan bam bam macam aku juga, cuma muka dia lagi bam bam dari aku(gila jahat tulisan aku ni) .. okay.. BAYANGKAN!!! okay.. aku yang perempuan ni pon menyampah tengok muka dia, inikan pula orang lain.. =_=' ... Macam semak je muka dia tu.. shuuusshh jauh-jauh! .. hahaha... 

The main reason sebenarnya aku anti sangat ngan minah ni sebabnya, dia suka bajet diri dia sangat fofular dan dikenali dan disukai oleh orang ramai diluar sana. TITIK!. Mesti ada yang tak paham kenapa aku tak suka kan. Nanti lah aku show kan budak tu kalau aku nak. Sebab aku malas nak tunjuk sebab nanti korang rasa aku ni jahat menjatuhkan orang. Hahah.. Padahal , dia memang TAK BEST!! Still tersekat-sekat kat leher aku  ni ha.. camni la.. Meh aku kasi ayat palingggggg celaka pernah aku buat okay.

DIA TAK CANTIK LANGSUNG, GEMOK BULAT PULAK TU,MUKA MENGGERUTU, BAJET FEMES, BAJET ADE BOYFRIEND HENSEM GILER, BAJET USTAZAH TUDUNG LABUH,BAJET HARI_HARI BAGI NASIHAT-TAZKIRAH-CERAMAH-KATA-KATA MUTIARA KONON, BAJET CANTIK, BAJET COMEL NAK MATI, BAJET HOOOT GILER, BAJET RAMAI PEMINAT, TERLALU TERLALU TERLALU TERLALU CONFIDENT DENGAN DIRI SENDIRI (yang ni yang dia terlalu terlampau melebih-lebih, samapi tak kena dengan gaya) .. Still tak paham?? Takpe laa. ... hahaha... Buat paham je la... BAYAGKAN ye... 
BYE!



p/s: contoh 1 dan 2 tu adalah rekaan nama dan segalanya semata-mata, haha.. pandai2 la pikir sendiri..

1 comment:

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..