Monday, November 21, 2011

Sukan Sea Endon!

Sukan Sea di Indonesia menjadi perbualan hangat sekarang ni. Hurm...Macam-macam kontroversi yang aku dengar. Aku langsung tak tengok game ni kat TV. Sebab aku kurang gemar bila Indonesia organized apa-apa event. Tak kiralah berbentuk sukan, konsert dan juga anugerah-anugerah. Pada pandanagan mata aku, semua mereka buat.. FAIL! Sorry to say la.. Even dalam badan aku ada mengalir darah Jawa, tapi aku kurang gemar dengan tingkah laku orang-orang Indonesia. Sorry to say again. Hurm.. Bukan semua, aku just tujukan pada yang Bongok-bongok tu je la kan. Cari pasal kat negara kita takyah cerita lah berapa banyak kan. Kat negara dia pon dia nak buat hal jugak. Then dapat cerita tak  yang diorang p bakor kaunter jual tiket bola tu? Haaaa.. tu la orang kata, tak sedaq di untung!.



Bongok ke bangang?? Dah kata stadium kan... Mesti la limited seat.. Dah tau limited.. Datangla subuh-subuh! .. Eyy... Ngokkk nye diorang ni... Negara sendiri tu !! Haaa... Sekarang bukan aku nak cerita bongok diorang ni.. Aku nak tunjuk BODOH diorang kat satu tournament ni. Jum kita lihat betapa bias nya pengadil dan betapa BODOHHHH!!!! nye peserta Indonesia. Sumpah jantung aku bedegup kencang bila tengok. Sebab marah giler okay. Pengadil ngan peserta sama BAGHAL..

See the BAGHAL OF THEM???? Punya la Thailand main dengan cantik dan bagusnya, tapi kemenangan pada INDONESIAL...Nampak dia main kejar-kejar tadi?? haaaaa... tu reti main ke tak tu?? Ke ko salah masuk acara ni??? Apa-apa pon, Thailand deserve this kemenangan!!!! .. Takpe, Dunia nampak siapa yang betul, biarkan lah Indon tu amik semua pingat ... Nak sangat kan?? Amikkkk... Amikkkk.. Tak pelik la kalau Malaysia kalah bola malam ni... Kang mesti ada main-main leser keeeeeee,,, main kejar-kejar ke,,, ke nak main jongkang jongkek?? Huh!! Macam tah apa-apa la penganjur ni.. Bnayak sangat rasuah ni.. Tak maju la negara korang sampai sudah.. =_='


p/s: Sampai takde ayat yang boleh ditulis bagi menggambarkan betapa bodohnya orang kat situ..

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..