Sunday, November 20, 2011

Sudah Lemau

Sudah 2 minggu menjadi pelombong bijih timah di rumah . Apakah yang aku nak lombong lagi lepas ni? Hhaahah.. Baru la aku tau macamana rupanya perasaan bagi orang yang tak pernah duduk diam macam aku ni then tiba-tiba takde mende nak buat. Mati akai okay. Kerja takdak. Duet takdak. Hapa pon takdak. Kerja dah cari. Tapi macam rezeki tak menyebelahai lagi aku ni. So, next week mula kan mission lagi untuk mencari kerja la kan. Haduuu.. Baru tau real life nak cari kerja. Selalunya kerja datang terkedek-kedek kat aku.. Senang je aku kaut, tapi sekarang dah berubah dah.. Takdenye nak terkedek-kedek kerja tu nak datang, now time for me to terkedek-kedek cari kerja tu. Hahahaha.. Sungguh manis memori ini.. 


Aku banyak mende lain nak buat sebenarnya.. Kalau takdak sangat kerja, aku  nak meniaga je.. Tapi mak aku soh cari experience dulu, baru pikir nak meniaga. Lagipon aku takdak modal  nak mula niaga, duet MSU pon tak dapat-dapat lagi. Memang kedana la aku sekarang ni. TERBAIK!! Sekarang baru terkedek-kedek nak amik lesen, haaaa.. time ni baru tau susah nya bila amik time dah tua-tua ni, hahah.. MENYUSAHKAN OKAY.. nanti ada time aku cerita pengalaman aku sepanjang perjalanan mengambil lesen memandu. Kasi habis semua dulu, baru aku akan cerita, nak cerita sekarang tak baik, takot tak berkat kan. Hahaha ...


Last week aku ade peneman nak cari kerja, but now peneman dah balik menunaikan kewajipan nya di University. HAhahaha... Budak sekolah lagi rupenye peneman aku ni kan. Hahah .. Then, next week, time for me to tebalkan muka lagi untuk mencari kerja.. Malu nyeeeee... hehehe... Sumpah aku ni pemalu.. Silalah percaya!! Hope everything eill going smoothly. And sangat berharap adalah rezeki aku kat sini.. maka senang la takyah pikir sangat pasal mende lain kan. Hurmmm.... Permudahkan lah segala kerja yang dilalukan oleh aku nanti.. Amin.

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..