Tuesday, November 15, 2011

Budak Praktikal Yang Terlampau

Bila kita ni nak mencari pengalaman kerja kat tempat orang, pandai-pandila la membawa diri. Jangan ingat ko tu anak sedara seseorang atasan, Ko perlu nak tunjuk hebat? Ko tak puas hati lagi kan ngan orang sekeliling? Dengan aku ko tak nak cari pasal dah kan, sebab aku berani cerita kisah ko kat satu dunia. Tau ko nak diam pulak kan. But then, sekarang ko pandai pulak nak menyusahkan orang lain. Ko hebat ke PEREMPUAN?? Memang tak laaaaa.. Aku hot betul bila dapat tau ko cari pasal lagi kat office tu. Ko duduk diam-diam kat tempat ko boleh tak? Ko tau tak muka ko, cara ko, pembawakan ko, perwatakan ko, BUAT ORANG MUNTAH! Ko tau tak? Mesti la tak tau, sebab ko rasa lenggok bontot ko dah buat semua orang cair ngan keayuan ko yang macam SYIALL tu. 


Kenapa ko suke memalukan orang sekeliling ko? Kenapa ko suke mengadu bagai kat orang atasan? KENAPA? Asal ko tak buat je rombongan jemaah ko tu datang serang office lagi? MALU??TAKOT??Yela.. Lupa pulak, rombongan jemaah ko tu pon bukan kuat nau, tau nak sound orang je. Tapi bila kami sound balik, KETAAQQQQQ!!! Padan ngan muka hampa. Cari pasai ngan salah orang kan. Hahaha..!!! Guling-guling aku tengok hampa . Buat malu. Takdak sivik langsung datang opis orang nak serang bagai. Kalau Hampa tu kerja bagus takpa. Ni SAMPAH MASYARAKAT......


Lepas ni ko nak buat apa lagi? Mesti plan banyak lagi nak setelkan sebelom ko habis LI kan? Fuuhh.. Tak sabar aku menanti cerita-cerita hot dari sana. Ko hebat la PEREMPUAN. Aku suke gile cara ko kerja kat situ, ko mampu jadi pekerja yang berjaya di masa akan datang. Tau apa jawatan yang layak untuk ko? Cuci lobang jamban. Kat situ baru ko tau, macamana nak cuci mulut sendiri, sebab lobang jamban ngan mulut ko memang adik beradik. Takda beza pon. SERIUS okay. Ko suruh kawan-kawan ko bau mulut ko. Ada tak ciri-ciri bau jamban kotor tu? Jawapannya: ADA... Sebab aku dok jauh ni pon aku dapat hidu.. Soooooo SHiittT! 


Ohh.. termarah lagi di entry ni.. So, sorry kepada pembaca.. Bukan nak mencarut meroyan pon. Cuma aku ni agak kurang senang dengan manusia yang tak reti nak sedar diri. Kalau sekali je die berperangai , masi lagi boleh dimaafkan. Tapi ni dari awal samapai nak ke akhir dia kat situ, dia masih tak berubah. Apa makanan dia makan pon aku tak tau sampai liat sangat nak berubah. Semua orang tak sempurna okay. Ko pon tak sempurna jugak. Jangan melebih-lebih di tempat orang, ingat sikit. Ko tu PRACTICAL STUDENT je tau. PRACTICAL. !! Masih tak sedar? Bawak-bawak la bertaubat lepas ni. Nak abeh nanti ko mintak ampun la kat semua orang atas apa ko buat. Aku ni kecoh-kecoh kat situ pon aku tak hipokrit, daripada ko yang diam tapi banyak anasir jahat ko bawak. Sungguh mengasyikkan okay. Ko nak berjaya dengan cara ni, KO DIPERSILAKAN. Kita tengok sampai bila ko boleh berjaya dalam life ko dengan cara ko ni. Kalau ko berjaya, rezeki ko, kalau ko terkandas, malapetaka bagi ko. Renung-renugkan dan p mintak ampun kat semua orang!

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..