Monday, October 15, 2012

Janji Ditepati

Minggu lepas baru aku janji taknak cerita hal yang menyampahkan kan. Last-last semalam terbuat post menyampah kan. Hurm, Sorry laa. Aku harap sangat ni last post yang menyampahkan. Bukan apa, aku ni pantang sikit ada orang cari pasal ngan aku. Lagiiiila pantang bila, nak cari gaduh ngan aku, tapi dia menggunakan medium tengah. Maksud aku orang tengah. Dah kenapa?

Aku pelik betul, nasibla orang tengah tu boleh toleransi dengan aku. Takkan masuk campur urusan aku. Terima kasih awak =) .. Haaa.. berbalik kepada manusia yang aku cerita semalam tu, aku bukan marah apa pon, aku cuma menyampah bila, dia ada problem dengan aku, kenapa nak kena message orang lain untuk bertanya kan pasal tu? Kenapa? Dah kalau bab-bab menuduh ni, aku memang pantang sikit. Nak menuduh satu hal dah, lepas tu dok push kat message kat orang yang tak sepatutnya. Berhenti la weey.

Ko lelaki kan? Meh bagi alasan kenapa ko tak nak message direct aku je? Ko takot aku cakap menda yang benar ke?Ko tak sanggup aku hentam ko dah? Bukan main kata aku hentam ko teruk. Ceh. Bajet manja. Baru kena sikit, dah mengada. 

Baru psycho sikit, dah gelabah. Ko psycho orang keliling ko bukan main kan. Orang-orang yang lemah mampu la ko psycho. Tapi bukan aku, minta maafla. Cukupla ko psycho orang lain. Dan yang paling penting, isu yang ko bangkitkan dan yang ko tuduh aku tu, memang menaikkan darah aku. Itu hal peribadi ko, ko punya pasal. Aku layan hal yang berkaitan ngan orang yang aku sayang je. Ngan love story ko, minta maafla. Tak layan. Kalau partner ko tau perangai ko pon, apa kena mengena ngan aku? Aku tak da pulak mention nama ko kat mana-mana. Takda pulak aku bagitahu seluruh dunia ko sapa. Ko gelabah tuduh aku kenapa?

Kalau ko nak tahu, ni Tuhan baru tunjuk sikit je kat ko, gelabah ko macam apa je kan. Tu la, dah tau salah, jangan tau menunding jari ja, try tengok diri sendiri dulu, baru la tunding jari kat orang lain. Ko bajet apa ko buat kat sini, takda orang nampak? Ko bajet partner ko jauh, dia tak tau apa ko buat? Ko bajet partner ko tu bodoh sangat ke sampai tak tahu berfikir kenapa ko perangai macam tu? 

So, please tengok kesalahan diri sebelum tunding kat orang lain. Setahu aku, medium tengah ko tu ada suruh message aku je kan untuk setel hal ni. Tapi mana ko? Aku tunggu la juga ko message aku kan. Nak tengok sikit ko tuduh aku macam mana. Aku suka layan manusia macam ni. Ko stalk aku nye FB Status, aku gelak je, ko baca blog aku? Lagi aku gelak. Aku boleh kata, Alhamdulillah.. baca juga dia. Tapi, aku rasa aku cerita perihal ko ngan Encik Sepet kan? Love story ko ade ke aku buat kat sini hah? meh tunjuk kat aku yang mana? Yang mana ada aku tulis yang menyebabkan ko kantoi tu? ceh. Sumpah ko terlalu annoying. Bagi message panjang-panjang kat orang tengah ko, macam surat cinta pulak. kalau message berkaitan dia takpe la gak. Tapi message berkaitan aku. Hahaha. Venciii okeeey. 

Lepas ni, ko guna lagi medium tengah untuk tanya pasal aku and tuduh-tuduh aku, aku tau laaaa apa nak  buat. Even medium tengah ko tu nasihat kat aku jangan hentam ko dah kat mana-mana, aku tak amik kira. Sebab ko salah orang la kalau nak cari pasal menda yang tak berkaitan. Apaaa la lagi ko nak buat lepas ni?

Belajar-belajarlaa, terima kebesaran Allah. Allah maha Besar. Allah Maha Mengetahui. Ko bajet apa ko buat selama ni, kami je ke yang nampak? Kami ni tak payah canang cerita ko pon, ramai yang dah tau perangai ko macam mana. So, tak perlu lah nak menunding jari sangat. Ko gelabah, aku paham. Standardlaaa.. kalau dah kantoi, pandaila cari menda lain untuk back up kan. So lemah! dia umpama ko kentot dalam lift, lepas tu ko tuduh orang lain..huh. *ada kena mengena kan? hhehe.  Orang kalau tak bersalah, dia akan biasa-biasa jee, tapi kalau dah bersalahhh, habis semua orang ditundingnya. Good attitude!
Sendiri salah, sendiri gelabah,sendiri mengantoikan diri.bluueeeewwkkk  

*janji ditepati: akan ku try tidaaaaak lagi post pasal budak yang menyampah kan ni..akan ku janji .. sorry awak =)

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..