Wednesday, January 4, 2012

Kadang-Kadang Orang Pandai Pon Ada Bodohnya

Sejak menjak ni, banyak cerita kontroversi yang terpampang di dada akhbar dan laman sosial dan sebagainya. Memandangkan persekolahan baru nak bermula, maka setiap orang hanya mementingkan cerita yang berkaitan pelajaran dan kejayaan anak-anak mereka. Salah satu fobia untuk ibu bapa ini adalah untuk memastikan anak-anak tidak mendapat keputusan semua A di dalam setiap peperiksaan kerana khuatir menjadi seperti Nur Amalina. Hahahahaah!!
Aku baru tahu cerita pasal Nur Amalina ni semalam. Korang tahu siapa Nur Amalina ni? Haaa.. Jom imbas kembali. Nur Amalina merupakan pelajar cemerlang SPM 2007 dulu. Korang tengok gambar di atas, mesti korang ingat kan yang mana? Sebab ini gambar yang membuatkan aku teringat budak ni dulu time dia dapat 17A dalam SPM. Haaa.. Sapa yang tak ingat, suka hati korang la. Hehe. Sekarang dia masih melanjutkan pelajaran nya di salah sebuat universiti di United Kingdom dalam course medic (kenapa medic je yang pandai?)haha..dan di sponsor penuh oleh Bank Negara (kau mampu??). Okay, Kan sekarang hebooh menceritakan tentang budak ni mempamerkan diri dengan imej yang berbeza dari dulu. Dalam erti kata lain, tudung dia dah terbang ke dalam laut. Cuba lihat gambar di bawah:




Apa pendapat korang? Teruk sangat ke? Hurm.. Pada aku takde la teruk pon, Pakaian dia macam budak baru nak kenal fashion and sometime nampak dia ni macam artis-artis kulit gelap tu kan. kan? kan? Haaa.. Entah laa.. Aku tak mahu la herdik dia ke apa ke, dia ada hak nak jadi apa kan, lagipun dia masih diantara pelajar cemerlang disana, so takde la masalah sangat, tu antara dia dan Tuhan, kita ni sebagai pemerhati, hanya boleh berdoa supaya dia boleh berbakti pada Malaysia nanti kan. 


Aku bukan nak cerita pasal dia sangt pon, cuma aku nak bercerita pasal statemnet mak dia kat paper Berita Harian, nak tengok apa mak dia cakap? Okay, meh ke bawah:


"Pakaian yang dipakai Amalina dibeli saya sendiri, manakala gambar terbabit dirakam ketika kami bersama melancong ke Paris untuk bercuti pada Ogos 2009."


Aku rasa mak dia tak perlu kot bagi jawapan macam tu, seolah-olah dia yang merestukan dan membuat anaknya bertukar imej menjadi macam tu. Heheheh . . Mak.. Mak ... Kadang-kadang, bila pandai sangat pon susah juga, sebab tak reti menipu kan, so terpaksa keluar statement yang agak kurang best di baca. Nasihat aku, lepas ni, sila belajar macamana nak private kan laman sosial kita dari diketahui seluruh dunia, jadikan kes Amalina ni sebagai pengajaran. Nak berfashion ke, nak ber apa ke, boleh je, cuma dia ni dikenali, that why la menjadi topik hangat kan? Cube kalau sedara mara korang yang tak dikenali  jadi macam ni. Korang rasa kecoh tak satu Malaysia? Mesti la tak kan. So, berfikir sebelum melemparkan tohmahan yang melampau. Aku tak kata aku sokong dia, cuba be rasional bila melemparkan kata-kata. Sebab Amalina ni masih ada family di sini. Kalau family korang kena cemuh macam family Amalina ni dapat, Apa korang rasa??


Tepuk dada tanya la iman. =)

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..