Monday, November 26, 2012

Dimalukan Seantaro Dunio

Fuuh. Aku ni nak kata memilih kerja, takda la sangat. Sebab tak memilihla aku sanggup kontrak kan diri aku kan. Hehhe. But, aku selalu fikir, kenapa aku selalu diberi dugaan yang agak menduga sifat amarah aku and kesabaran aku. 

Kisah kakak yang tak berapa jelas tahap kesempurnaan akal nya tu masih membuat perangai. Today.. dia boleh menjerit bagai gila kat dalam office tu. Punca utama, kami yang kontrak ni, tak pergi ke tempat diorang untuk menjawab telefon. Punya la dia bising canang kuat-kuat kata geram dengan perangai kami, kenapa kami tak nak buat kerja, sebab kan kami dia kena marah dengan customer. 

For you guys information la kan, kakak ni memang perangai sikit. Kalau dia kena marah, dia akan datang kat kami, then tunjuk kami punca dia kena marah. Dem je kan. Hahaha. Kami sabar lagi. Then bila dia datang lewat ke pejabat, kerja dia bos akan kasi pada kami. Then bila dia sampai, laju-laju datang kat kami yang  buat kerja ni and dengan selambernye dia sound " ko potostat depan belakang tak? kang aku yang kene tiaw kang!" derrrr, kerja aku.. aku tau la nak buat cmne. Aku dapat arahan yang jelas. Bukan macam arahan ko, 100% tak valid. 

Bayangkan la korang, hari-hari dia tinggi suara. Apa korang rasa? Macam haram kan. Siap jerit-jerit sampai department lain pon boleh dengar sebutir-sebutir dia cakap. Dia ni pandai buat muka suci, so orang lain akan percaya cakap dia kalau dia mengadu kami tak buat kerja. Puii.

Seriously macam budak sekolah. Macam mana la dia didik anak dia kan? Macam mana la husband dia boleh hadap perangai dia kan? Maybe dia berlakon je kat dunia ni kan. Tapi depan kami, dia memang menunjukkan belang sebenar. Dah nampak seperti perempuan meroyan dah bila dia jerit-jerit tu. Seriously macam budak-budak. 

And now, seriously tahap kesabaran kami dah over-limit, tunggu time nak meletup je. and for sure dia akan mengadu pada bos besar tentang hal kami ni. Ada kami kisah? Sebab ko gak yang akan terkena bila ko mengadu nanti. Tuhan maha adil. Yang penting, mulut ko longkang, hati ko busuk, perangai ko biadap. Itu ringkasan aku terhadap pembawakan diri ko. So cute right?? Soooo cute (^_^)

#sabar mimi =)

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..