Thursday, June 28, 2012

Dugaan Apakah Ini?

As u know.. Bajet artis punya ayat. hahaa. Haaa.. sejak seminggu ni aku dok rajin train satu kakak a.k.a makcik yang nak kerja disini kan. So, Aku yang tak berapa pro tetapi pro bab-bab computer dan IT ni pon memberilah tunjuk ajar yang sepatutnya kepada kakak tersebut. Sehari dua aku masih mapu tersenyum bila dia lupa apa yang aku ajar. Masuk hari ke 3 4 5 6 7 .. SUMPAH aku dah hilang kewarasan. Ajar dengan sungguh la tak ikhlas nye. Sebabnya, apa sahaja aku ajar, dia lupa 100%. DEEEERRR.. Orang waras pon boleh hilang akal tau. 100% missing data tu kenapeeenye. Kalau ada at least 20% pon aku bersyukur. Ni non adoo. Sedih nye makkkk.. ='( .. Lepas tu bila dia dah stuck.. dia boleh kata " adik tak ajar lagi kan?" ... DEEYYYYYYY YENNNADEYY.. Aku nak pengsan. 

Disebabkan aku dah fedup nak  mengajor, aku pon nekad sediakan manual tentang step-step dari zero to hero. Haaaa. Hebat tak? Tapi kesan dan akibat yang aku dapat amat mengecewakan. Aku tak paham la orang yang macam ni. Time mula-mula masuk, gila excited nak belajar la apa laa. Tapi bila di ajar, mengeluh sana, mengeluh sini, potpet sana, potpet sini, tu sebab la ilmu yang aku ajar semua terbuang.. Banyak buang kat mulut tu haaa. Sometime dia suka buat pandai nak mengajar aku pulak.. pengsannnnnn.. Manual yang aku kasi tu, dia hanya nak tengok gambar je, baca nye tidak note-note yang aku tulis tu. Lepas tu tanya aku macam mana nak buat tu dan ini. Aku disebabkan hilang sabar dah., aku cakap je, " kat kertas tu kan dah tulis, cuba baca betol-betol' .. Then aku blah. Sumpah aku memang fail jadi cikgu@pengajar@tutor. Tapi ni first time aku hilang punca macam ni tau. Selama ni aku mengajar, aku masih boleh mengawal segala gerak geri aku. But sekarang, no more kesabaran. First time jumpa orang yang takda basic, zero, but beria-ria kata tau buat kerja. Akibatnya.. Menyusahkan aku !!! Hilang seri aku bila stress-stress macam ni.. 

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..