Wednesday, March 25, 2015

Bila Suamiku Outstation

Assalamualaikum.
Sebelum nak tidur ni, saja nak bagi mengantuk. Tulis la apa nak tulis. Kisah jiran kita hold dulu, walaupun tadi boleh pulak dia memekak time malam-malam ni. Sabar jela.

Okay.
Kisahnya bila laki aku pergi kerja luar. Dalam erti kata lain outstation. Selalu dia akan pergi dalam 3 hari ke atas. Lama gila okay. Aku tak dapat jumpa dia 8 jam pon aku dah rasa nak pergi amik dia kat tempat kerja. Hahaha. So, bila dia takda, Arjuna lah yang menjadi peneman setia aku. 

Aku paling risau bila dia tak sihat. Pernah 2 kali jugak laki aku outstation, Arjuna tak sihat. Makanya, sepanjang laki aku takda, aku bersilat dengan Arjuna dekat rumah. Ada anak orang yang kalau tak sihat dia diam kan? haaaaa. Arjuna bukan begitu sifatnya. Hahahaha.Bila dia tak sihat, aku pun tak boleh pergi mana. 

Pernah kejadian dimana, laki aku outstation, then Arjuna dok cari-cari pak dia. Alaaaahai. Bangun panggil papa. Nak tidur panggil papa. Siap pergi jenguk kat tempat-tempat yang papa dia selalu duduk. Time tu memang syahdu la. Aku pon pakat nangis la bila anak pun dok rindu pak dia. Waaaaaaaa...

So, sekali tu je aku buat. Laki aku outstation Langkawi, dari hari pertama dia tinggalkan kami, Arjuna dah meragam. Dengan tak berapa sihat nya, dengan merengek pergi cari papa dia merata. So, aku dengan cekal dan tawakal, buat keputusan pagi-pagi subuh. Nak bawa anak aku rentas lautan jumpa papa dia. Haaa. Romantik tak? hahaha

First time in my life naik feri sendiri pergi ke Langkawi yang juga first time aku jejak! Bila fikir balik, gagah jugak aku jadi backpackers. Arjuna aku gendong. Beg galas. Beg tarik. Haaa. Gagah tak aku? Dalam feri aku doa banyak-banyak supaya Arjuna tak meragam. Alhamdulillah, dia tak meragam, tapi dia buat jakun. Hahahaha. Habis semua dia nak usik. Sampai brother sebelah aku pon dia kacau. Haruuu la anak teruna aku ni. Hahaha. Sesampai je destinasi, aku longlai tangan dan badan. Maka, bertemulah Arjuna dan papa nya dengan seronoknya.

So, takda la setiap kali laki aku outstion aku ikut. Kena ajar anak aku juga supaya biasakan diri. Aku pun termasuk sekali la. Ni, bila kena tinggal lagi, Arjuna Alhamdulillah, well behave. Aku pernah termenangis dekat dia bila papa dia takda. Hahahha. Mama Arjuna terlebih emo. Kot dari situ dia kesian kat mama dia agaknya, tu yang dia agak behave. Time paling syok bila tido malam, dia lekat je kat sebelah aku. Walaupun kawasan tidur dia sangaaaaaaat la luas. Aku lah yang hujung tanduk. Tapi bila tengok dia dah makin bijak menyesuaikan diri, aku syukur sangat. 

Aku harap dia boleh lah biasakan diri selalu bila pak dia kerja luar. Sebab aku pun perlukan kekuatan untuk menghadapi ketiadaan laki aku untuk beberapa hati kan. Aku yakin, semua isteri paling tak suka bila suami kena kerja luar berhari-hari. Tapi apakan daya, demi mencari rezeki untuk kami sekeluarga, aku kena redha. 

Setiap kali laki aku kena kerja luar, dia takkan lupa pesan arjuna supaya jaga aku. Hihihi. Yela, anak laki kan, kenalah jaga mama, walaupun realitinyaaku yang jaga dia. Yela, kecik-kecik ni la kena ajar. Anak lelaki kan tanggungjawab kat mak lagi utama. Apa yang laki aku buat kat mak dia, macam tu la kami nak dia jadi bila besar nanti. Apa-apa pon, mak nombor 1. 

Ok, cukup cerita merapu tentang outstation. Share gambar bosan kami bila tiada papa disisi. 



okay. Bye!

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..