Tuesday, January 25, 2011

Miracle

tuhan mencipta manusia dengan pelbagai rupa dan bentuk. ada yang bertuah banyak, diberi rupa yang menawan dan anggun, dan ada yang bertuah sedikit, diberi rupa sederhana menawan. semuanya sudah ketentuan-Nya. semua ada hikmah disebalik kejadian ..jangan menyalahkan takdir..terimalah dengan hati yang terbuka.. 

haaa.. mukadimah dah macam ustazah dah! agak merapu, but try la to understand sendiri ye.. korang dah besar-besar kan semua =). now, aku mahu share sedikit ape yang aku jumpe kan, korang yang gurl-gurl kat lua tu suke makeup tak?haa.. aku suke! hehe.. but aku bukan mekap yang tebal, just sedang-sedang ajaaa.. lagipon aku student hospitality, dan make up memang wajib bagi kami semua. ak jumep mende ni tau, saje nak share kan, nak tunjuk bertapa make up ni sungguh ajaib ! waa.. kirenye kalu aku pandai makeup betol-betol macam ni, rupe aku mesti bertukar jadi Celine Dion kan?kan?kan? haaa.. heheh.. melangit berangan nye. korang pon tau kan trend kat korea sane tuh,tak kurang jugak ngan taiwan and jepo0n. dah termaklum kat negara diorang ni, warganya mesti sepet-sepet dan agak apek mukenye kan. muke diorang takde la bena-bena cantik dan kiut seperti di sinetron dan juga drama dan juga movie yang kita nonton tu.diorang same je muke busuk macam kite semua ni. so, bagi menampakkan mereka mempunyai muka yang comel dan kiut miut , so mereka menggunakan keajaiban makeup ini.tak caye cube tengok. see the miracle!!!










see! betol tak ape aku kate. betapa ajaibnye makeup ni. dari muke cam penyapu, ley jadi muke cam babydoll! hehe.. diorang ni tak cantik pon kan, but disebabkan diorang sungguh expert bab makeup ni, maka, jadilah begini kan. ape yang aku nampak, diorang gune bedak asas or foundation then pakai bulu mata sebab diorang nye bulu mata jap ado  jap takdo. heheh. then, bagi menampakkan mata mereka nampak bulat dan besar dan cantik menawan , mereka membeli contact lense yang bersaiz besar. soo, ur eyes become kiut miut laa kan. boolat jek.hehe.. so, takyah la bangge sangat ngan diorang ni kate diorang kiut la, cantik la, mulus la, ape la.. diorang ni same jek. okay! adioos!

source:makeup

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..