Monday, January 10, 2011

Binatang itu lagi Mulia sifatnya

macam kasar pulak bahasa aku ni kan, takde la.. just mengingati semua la,, binatang pon still ade perasaan kan. binatang pon tau ape erti kasih sayang dan hormat kan tuannya atau sesiapa yang menjaganya. kirenye binatang pon pandai mengenang budi tau. Manusia?? hareemmm,,, tapi aku tak kate semua Hareemmm.. sesetengah tu Hareeemmm laa.. hehe,, sape makan ais, sendiri rase sejuk kan.. pikir la sendiri.. today aku bukan nak berceramah, aku just nak menunjukkan betap hebatnye relationship antara haiwan dan manusia, sweet and menyentuh perasaan tau. aku suke betol orang yang sayang binatang, lagik- lagik yang berbulu, kecuali manusia yang berbulu ye.. eemm.. tu tak nak komen, hahah!! sensitip issue, kang kene masuk mahkamah lak kan,, okay! okay! stop merapu~ see the picture below..soo menyentuh jiwa, kalu kat Malaysia ade singa macam ni, aku amik jadi peliharaan aku tau, baru syiookk tido pelok die, betol tak???




see! betol tak aku kate.. korang mesti cair punye tengok gambo- gambo ni kan, soooo manje, nak pelok kuat-kuat je kann.. auummmmm..hehe...

okay..before abeh meleter, aku nak show something kat korang, similar story la gak kan dengan diatas, inilah video yang buat aku nanges ='((    ..sungguh tersentuh melihat keakraban mereka dan juga keteguhan memory si singa ini terhadap tuannya, sooo sad ok.. yang  ni pon aku nak pelok kuat- kuat gak!

betol tak ape aku kate?? tersentuh giler kan?? ala-ala segmen jejak kasih kan..si singa tuh act like anak yang lame tak berjumpa orang tuanya, sangat- sangat  menyentuh jiwa dan naluri manusia aku ni.. hurrmm, aku sampai tak tau nak describe camne aku rase.. korang sendiri nampak kan... =))

sayangilah haiwan-haiwan, kerana mereka juga ciptaan allah..

source:sweet

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..