Monday, April 29, 2013

Cara Untuk Kempiskan PERUT BUNCIT najis!

Guys!! Petang-petang ni saja nak share. Petua aku macam mana nak dapatkan perut kempis selesa. Hahahaha. Aku tau ada diantara korang yang ada masalah penghadaman, jenis kurang makan fibre/sayur macam aku ni memang sah-sah la ada masalah penghadaman! Selalunya apa cara korang untuk mengatasi masalah tak buang air besar ni? Pattern nak kena teran  sampai nak terkeluar usus baruuu la nak keluar najis, itu pon kalau keluar laa, kalau tak.. keluar peluh je la kan. Siapa pernah alaminya? Jangan tipulaaaa semua normal kan.. agaknya lagi teruk dari tu pon ade kan.(^_^). Sebelum ni orang kata kalau nak bagi lawas
  • Makan buah pisang atau betik
  • Minum air masam
  • Makan sayur banyak-banyak!
  • Minum air teh Orang Kampung
  • Minum air masak yang panas
  • Melompat
  • Sapu lotion panas dekat perut dan belakang 
  • dan blah-bla-bla...
Okey, aku dah cuba semuaaaaa tu. YA. Berkesan, tapi tak lama. Pisang dah tak layan dah perut aku, kalau betik memang layan, tapi lama-lama dah imune. Tak layan gak. Makan sayur lagiiii la tak jadi ape. Hahaha. Sayur  pon boikot saluran penghadaman aku. Minum air masak, kencing je selalu. Minum teh orang kampung, sakit perut macam nak putus usus perut, melompat kalau rajin laa, lotion tak lut, sebb kulit tebal macam kulit buaya, dan bla-bla-bla.. hahaha..

So, sesiapa yang perut degil macam aku, meh aku suggest korang satu produk yang aku tak jual, tapi kedai luar jual (^_^).Perkenalkan:
YUSMIRA PATI HALIA KAPSUL
Mesti korang kata, leeehh.. makan menda ni buat ape. Haaaa.. meh au cerita. First time aku beli ni sebb aku tengok botol dia macam comel je kat kedai India. Heheh. Then tengok harga macam murah sebab ada 80kapsul, RM35.00. Tapi kat kedai India tu aku dapat RM28.00. Sapa tak nak beli oii! Mula-mula niat kat hati nak beli ni sebab bajet nak kurus la. Ingat ni cerita cinderella ke makan 80biji, tup kurus! ahah.

Then aku makan la seperti yang disarankan:

4-6 kapsul sehari selepas makan( lagi elok sebelum tidur)

So, aku makan dengan rakusnya 4 bijik. Tak pernah hayat aku makan kapsul sampai 6 bijik. Takut tercekek. hahaha. Then, keesokan harinya.. perut aku lawas dengan lancar dan selesanya. SAKIT PERUT TIADA!! Kan kalau kita minum orang kampung, kita akan sakit perut memulas-mulas kan? Tapi yang YUSMIRA ni tak da. Sakit perut seperti korang nak membuang seperti biasa. 

Aku dah makan botol yang kedua dah. Pada kajian aku, makan 2 biji pon dah molek, dah boleh buat hari-hari kita sentiasa ceria membawa perut yang bersih dari najis yang lama. Hahahaha. Korang rasa aku tipu?? Tak caye sudah.. Aku bagitahu je mana yang best untuk jenis perut degil macam aku ni (^_^).

Dengan hanya RM35.00, perut anda akan tersenyum hari-hari tanpa ragu-ragu.. 

3 comments:

  1. Betul ke? Sy dah rse tertekan plk org asyik tnye, ngandung ke? Huhu

    ReplyDelete
  2. Info yg berguna sis..tq...sy akan cuba..biasa nmpk kapsul tu sbenanya...cuma xtau function dia..

    ReplyDelete

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..