Monday, September 15, 2014

Alahan Time Pregnant

Setiap orang yang pregnant ni, macam-macam ragam dia. Alahan pon sama. Tak semua orang dapat alahan yang sama, tak semua orang dapat alahan yang teruk dan tak semua orang yang tak langsung kena alahan. It's depend. 

Aku. 

Alahan okay-okay saja. Takda la teruk sangat. Alhamdulillah. Dipermudahkan. Mungkin aku dapat tahu time Ramadhan kan. So, Allah bagi kemudahan la kot. Aku trimester pertama, alahan aku sekadar pening-pening lalat. Then tak boleh nak bau dapur. Asal lalu je, kepala pusing, asal lalu je, rasa nak muntah. Then, aku tak boleh gosok gigi, asal gosok je rase nak muntah. Hihi...Tapi okay la, takda la teruk sangat. Yang paling penting, walaupun puasa, aku sikit pon takda rasa penat. Thanks anak mama sebab memahami. Huhu..

Aku awal-awal pregnant memang takda muntah-muntah. Aku pelik juga la. Sebab most of member-member aku dapat morning sickness. Aku takda d3ngan jayanya sehingga pregnant masuk 6 bulan. Haaaa, time tu baru aku rasa apa itu muntah kuning. Muntah tu aku panggil muntah kuning sebab dia warna kuning. Haaaa, jijik tak? Hahaahha... Yang penting sekali, kita tak payah susah-susah nak keluarkan muntah tu, sebab nya, muntah kuning ni dia hebat. Automatik dia akan tolak dari perut ke dada, kemudian ke tekak dan akhir sekali keluarlah ia dengan bersungguh-sungguh tanpa bantuan aku. Seriously okay!!! Fuhhh... seksa sekejap. Tapi Alhamdulillah la, aku muntah tu kadang-kadang sebulan sekali. Dan kadang-kadang 2 kali sebulan. So, maknanya aku merasa muntah tu juga la.  Hihihi...

So, itu saja la alahan aku. Yang banyak nye cuma mengidam je, memanjang teringin makan tu ini. Hahahaha. Kadang-kadang tak mengidam pon mintak macam-macam jugak, amik kesempatan kan time pregnant ni. Bukan selalu. Pengakhirannya, membawa badan la aku. Dengan baby dalam perut dan lemak dalam badan. Hahahaha.. teruk-teruk. 

So korang, time-time pregnant ni, enjoyla alahan dan apa saja yang mendatang. Best. Perit. Penat. Tapi tak serik. Sebab bukan selalu dapat rasa. 

Nanti continue cerita lain pulak ye.

Sekian. 

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..