Friday, March 8, 2013

Cili Padi Itu..

Stock image of 'Symbol of love - Spicy hart isolated on white'
Salam Jumaat semua..
Perut pedih gila sekarang ni dek kerana makan mee goreng pedas sama sambal kentang. Makin meningkat dewasa, makin berubah aku ni. Berubah rupa bentuk tu memang sah la kan, makin sihat walafiatt, hhehe. Tapi yang paling mengjengkelkan aku adalah, tentang apa yang aku suka dan tak suka pon dah berubah. urm..

Dulu.. 
Suka makan pedas, tak takot bila duduk sorang-sorang..

Sekarang..
Asal duduk umah sorang-sorang, macam-macam la dalam otak ni berkeliaran. Kejap bayang ni, kejap bayang tu, sampai terpaksa buka laptop pasang cerita/lagu kuat-kuat, pasang lampu seluruh rumah sampai hari siang dan terperap dalam bilik sampai siang hari walaupun tahu diri ini tengah tahan kencing/berak yang teramat. Pfftt..

Lagi satu yang buat aku sangat tak puas hati kat diri aku adalah, aku dah tak berapa gemar dengan makanan pedas. Ey! Itu sangat-sangat tak boleh diterima akal. Aku ni dulu, hantu cili. Makan nasik kena ada beberapa tangkai cili kat pinggan. The more the merrier. Makin pedas makin aku suka. Sampaikan aku boleh makan dengan nasik and telur goreng then cili . Cukup buat aku berselera. But now, no more merrier. Memeritkan lagi adala. Hehe. Asal makan pedas je, pedas tahap moderate, perut dah rasa macam kena hiris. Ohhh tidak. Perut makin manja, esok sah-sah tak boleh telan pedas langsung. Kecewa sangat. Sebab hubungan intim dengan cili selama ni sudah direnggangkan dengan kehadiran perut manja. 

Sebab tu sekarang selera aku makin kurang.. =p , cili dan saya tidak dapat dipisahkan.    

1 comment:

  1. Klu takot nk pegi kencing 2 senang jer. Bawak la besen or bucket masuk kt bilik time mlm. Psl toilet kt luar rumah. Gila la nk terjah sorang2.

    Sy buat mcm 2 mse posting kt srwk dlu. Rumah guru 2 mmg seram. Toilet dia kt luar tp still dlm compound. Dh la kt area pedalaman design pulak stail british.

    Tp jgn lupa bwk air skali. xkan kencing x basuh kan?

    Tp housemate sy yg non Muslim selamba jer tak basuh kencing. Tahan gatal betol dorang nie.

    Klu nak terberak 2 x dpt la nk tolong hehehe.

    ReplyDelete

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..