Wednesday, July 17, 2019

Penangan Breastfeed

11 haribulan 7 haritu cukup 2 tahun aku susukan Indra.  Banyak suka duka nak capai ke tahap ni.  Kadang rasa nak give up.  Tapi aku teruskan jua.  

So,  nak dijadikan cerita,  aku makin hari makin sakit lah belakang ni.  Sebab nya Indra ni jenis malam kerap menyusu.  Sekejap kiri sekejap kanan.  Aku yang ganteng ni kena lah mengadap ke kiri kanan juga.


Sampai lah detik semalam.  Sakit dia teramat lah sangat,  sampai nak pusing pon tak boleh.  Last-last mintak suami urut la. Suami cakap urat simpul. Banyak sangat guna part ni kan.  Aduhai lah.  Sakit teramat. 


Sesiapa lah ada tip ke macam mana nak hilangkan sakit-sakit badan bila breasfeed ni,  bagitau aku lah ye.  Hehe..  Now still breasfeed Indra tapi aku dah suakan dengan susu lain juga,  bagi dia tak demand susu badan dah & aku boleh putus susu.  Tapi kena bagi biasa kan dia dengan susu lain dulu lah baru berjaya misi ni. Selagi tak berjaya,  selagi tu kena hadap sakit belakang... Dugaan.. 😞

1 comment:

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..