Thursday, October 24, 2013

Dunia Makin Kejam

Assalamualaikum ..
Cmne raya korang minggu lepas?
Berapa banyak lembu tumbang?

Hurmm..
Bercerita pasal korban-korban ni,
Semalam & hari ini, ada kes yang sangat menyentapkan kita,

Satu kes pengawal keselamatan tembak pegawai bank

Kes kedua, penghantar rokok menikam orang awam ni stesen LRT
Macam-macam kan? Tu pun masih dikatakan Malaysia masih aman.. Macam mana tu?

Kadang-kadang  bila fikir kejadian yang tiba-tiba macam ni, aku jadi takut. Ye la, mana tak nya. Tiada amaran atau tanda-tanda, tup-tup kena tikam, kena tembak. Fuhh. Tempat yang kita rasa selamat tu dah makin kurang dah.

So, berhati-hati lah di luar sana. Tapi kalau dah ajal, memang tak boleh la kita nak elak kan. Yang penting sebelum keluar rumah, baca lah doa supaya berkat perjalanan. Amin..