Thursday, January 24, 2013

Dalam Dilema

Salam Maulidur Rasul kepada semua!!
Semua tengah cuti ke??
Ada yang kerja jugak kan.. (^_^)

Okey la, Semalam aku pergi attend satu interview  ni. Alhamdulillah, rezeki pertama di tahun baru. Tetapi.. itu laah. Position yang di offer, sangat-sangat membuat aku dalam dilema... Hurmm..

Cikgu, Pengajar, Guru, Pensyarah, Tutor...

Antara position yang aku tak pernah terfikir untuk apply. Tapi ada insan mulia yang offer aku jawatan tutor di sebuah kolej. Aku jadi serba salah. Serba salah bukan apa, bukan sebab susah mengajar atau apa, cuma aku jadi tak yakin, aku mampu ke mendidik?? Aku mampu ke deliver sesuatu yang berilmu kepada anak didik aku nanti? Aku tak punyai sifat-sifat pendidik lansung. Dan menjadi pengajar ni adalah last choice aku dalam hidup ni tau. Itu pun selepas semua kerja dalam dunia ni dah tak sesuai dengan aku. Baru aku amik...

Tapi tu la, aku tengok, insan yang offer tu, macam mengharap aku menjadi salah satu team diorang. Hurm.. Ya Tuhan.. Sempena Maulidur Rasul ni, aku harap, aku dapat la petunjuk. Aku sangat dalam dilema. Sangat-sangat.!

0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..