Monday, March 28, 2011

History Channel

pada suatu malam, aku terdetik nak tengok history channel selepas disedarkan oleh lecturer aku mengenai kami yang tidak mahu mengexplore mengenai duniawi. so, aku telah menanamkan semanagt time cuti dirumah parents aku ni. hehe. aku pon bukak la channek tu, then time tu ado cerito tentang highland tower. haaa.. masih ingatkah anda- anda semua dengan highland tower?? dalam taun 1993 kes ni. umor korang berape? aku time tu baru dajah satu or dua cmtu la.. so, ade la tengok-tengok berita pasal ni, tapi tak amik tau sanagt la kan. dah katenye budak kecik, mainan lagik diutamakan kan kan kan. hehe.. so, sungguh informatif la documentary ni.  aku suke dengar pendapat- pendapat diorang yang terlibat dalam kejadian ni. baru la aku nampak time tu, Malaysia takde la hebat teknologinye kan. i mean time tu laa. hehe.. sebaik ade orang luar yang mao membantu. then, ape yang menarik minat aku ialah, punca runtuhnya highland tower ni adalah disebabkan saliran air yang tak dapat menampung air tu.then die pon melipah menolak bangunan tu. ffuuuuuuhh ! sedig gilerrr time tengok hanya 3 orang yang dapat diselamatkan. itu pon daripada 3 orang tu.. sorang meninggal .. then 48 orang mangsa yang ditemui. haaaa.. soo scared ! aku dok umah pangsapuri, so ade sedikit kegusaran la bila pikir pasai ni.hehe. doa yang terbaik je la ye.

time aku nengok cara die tumbang tu, adooi.. aku xley bayangkan camne orang-orang kat dalam tu lari lintang pukang. sian kan. bile nampak bangunan yang belakang hempap yang depan. sah-sah yang depan tu susah nak selamat.     tapi salah satu lagik punca adalah sebab engineer tu menipu. maybe die tipu dalam mengunakan bahan yang tak berkualiti ataupon main belasah je bina bangunan tu kan. shit la ! sian ok. terdiam aku sejam ngadap penuh kusyuk depan tv . hehe. soo impressive. peningkatan yang positif dari aku. hehe. okay la.. sambung nanti yoo..




dah ingat dah yang mane highland tower? haaa.. hehe.. nak tau cite lebih lanjut sile lah melayari... GOOGLE !

bubye everyone...


0 orang say hi:

Post a Comment

Silalah tinggalkan jejak korang kat sini ye... sekali jejak pon okay ..